Dumsnala manniskor

Pa mitt jobb traffar man pa manga sorters manniskor, man blir lite av en manniskokannare.
Inte pa det viset att man vet hur nagon tanker, naval... kanske till en viss del, men jag syftar mer pa att man kanner igen manniskotypen
 
En gast hade bestallt en cocktail pa var meny som hon inte riktigt gillade, hennes manliga sallskap stoppade mig och menade att cocktailen smakade bitter, sattet han sa det pa var som om det skulle vara nat fel
Faktum ar att just den cocktailen ar en twist av en Negroni, en nagot bitter drink och smakar ratt sa mycket alkohol, alltsa inget som normalt passar den kvinnliga publiken
 
Jag forstar ju saklart att det inte hade gjort nan skillnad om jag gjorde om drinken for hon hade inte tyckt om den anda, sa jag erbjod istallet att byta ut den mot nat helt annat
Han glodde pa mig som om jag vore fran en annan planet: Vada?! Du menar, gratis?!
 
Folk alltsa, trotta mig!
Varfor beter man sig sa?
Om jag hade bestallt nat jag inte tycker om, da hade jag bara bestallt nanting annat. Inte sitter jag dar och trycker i mig nat som inte ar min smak bara for att det eventuellt kommer kosta mig extra
 
I vissa stader (ex Stockholm) kanske det beteendet heter vaska, men det hor till en annan historia
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0