Opium #2

De senaste aren har det varit valdigt hippt med speakeasy-barer i London, Opium har hyrt in sig pa China towns huvudgata (Gerard street) har i London och ryktena i byn ar saklart varit hypade
 
Forsta gangen jag var dar med S blev betyget sadar, hennes cocktail smakade som gammalt te och min var bara allmant konstig, kreativiteten bakom drinkarna ar dock utover det vanliga sa det ska dem ha cred for aven om det kanske har skett pa bekostnaden av smakerna. Ar smaken som baken?
 
Haromkvallen var vi ute i svangarna igen, vi hade precis atit thailandsk och planen var att ga pa bio men sa gick det ingen bra film. Efter en snabb glass pa Haagen Dazs bestamde vi oss for lite cocktails och da foreslog jag saklart Opium, upplevelsen var lite sadar senast men det har stallet fortjanar en chans till och sa traskade vi dit :)
 
S hade en "Once upon a time in China" som ar en kombination av Heaven Hill (bourbon), vattenmelon och nanting till som jag inte riktigt minns. Daligt ljus sa bilden kanske inte gor drinken helt rattvisa, men den var helt ok tyckte jag aven om S inte var helt overtygad, dock maste jag ge ett minus for garnityren. Jag skojade lite och sa att det sag ut som om nagon tuggade lite pa myntan och garnerade drinken efterat :D
 
 
Naval, cocktails som finns pa menyn ar alltid mer eller mindre valgenomtankta och testade, bara for att vi inte forstar kombinationerna betyder inte det att det ar en dalig drink pa nagot vis, men hur hanterar baren en klassiker?
Jag maste tyvarr vara en hater nu, men min Singapore sling kom ut ratt sa obalanserad, det var nastan som hen hade glomt nanting. Bortsett fran den trotta myntan (igen) tyckte jag det var ganska elegant att garnera med ett korsbar
 
 
Jag hade nog kommit hit igen om ca 4-6 manader igen for att se om nat har andrats, vissa saker dem gor ar ju faktiskt ratt spannande men jag vet inte hur jag ska overtala S till att komma igen, hrm... :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0