4 arbetsdagar

Sådärja, 4 arbetsdagar kvar... jag önskar jag kunde beskriva min känsla med ord. Jag har nu varit på Rockwell i 10 månader och det känns bannemig som 10 år. Jag har lärt mig väldigt mycket och utvecklats enormt som bartender, men framförallt som person. Jag kan med handen på hjärtat säga: Bra jobbat Chidde :)

Pengarna har varit skit, jag tjänar mindre och mina kostnader i London är mycket högre... men erfarenheten jag har fått sen jag kom hit går nog inte att köpa nån annanstans. MEN, jag vill bara lyfta ett varningens finger: Det är inte mitt sätt och säga att pengar inte längre har samma betydelse för mig jämfört med förut, för det har det... pengar är och kommer att förbli en viktig beståndsdel i mitt liv tills någon (eller något)  kommer in och förändrar min världsbild. Den dagen, den sorgen (eller lyckan?)

Nu till det senaste om mitt nya jobb, de har ringt och bekräftat att jag har fått jobbet. Det här hände ca 1½ vecka sen, i samband med samtalet sa dem att jag kommer att få hem ett offer letter snart, alltså nån form av kontrakt skulle jag gissa på. Nu har det gått en vecka och jag måste säga att mitt tålamod håller på att ta slut. Kommer det inget den här veckan så tvivlar jag på att jag kommer bli anställd. Självklart hoppas jag på att papperna kommer imorgon så jag slipper tänka på det men vi får väl se. Jag har inte legat på latsidan iallafall, har nämligen sökt ett par andra jobb också... så håll tummarna för mig ni därhemma i Svedala :D

Det är nu det vänder, nu det händer


Måste avsluta det här inlägget med ett mycket bra citat

"Så länge du jobbar i en bar så är du inte högt rankad." - Färjan-Håkan


Bilden är tagen från aftonbladet.se



Jag måste säga det att jag håller med den vise mannen, det tar emot att säga det även om jag är stolt över det jag gör men samtidigt så är det den hårda sanningen
Det är anledningen till att jag jobbar hårt varje dag för att komma vidare nånstans, stiga i hierarkin så att säga... och en vacker dag kommer jag att lyckas.


Kärlek
Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0