Lunch, fika, middag, fika igen & drinkar

I onsdags körde jag en heldag med Lina, helt oväntat att hon var hemma samtidigt som mig. Man skulle kunna tro att det var en slump, men det var det ju inte... jag vet att hon stalkar mig :)
Eftersom ingen av oss bor i Sverige och har tillgång till svensk husmanskost var det inte mycket snack om vad för lunch vi skulle äta, det blev på Papi där dem serverad nötfärsbiff med lingonsylt och potatis, mumma!!

Sen drog vi till Koppi för en liten fika, innan jag hann beställa så rekommenderade baristan ett fantastiskt gott bryggkaffe från Costa Rica och jag bara: "Eh, en café latte tack!"
Jo, då visade det ju sig att espressomaskinen var ur funktion denna eftermiddag så det fick ju bli det här fantastiska bryggkaffet från Costa Rica och enligt smakbeskrivningen så var det alltså toner av mörk choklad och röda bär i eftersmaken, PRECIS det mina smaklökar uppfattade, eller? Nu var det så att Lina betalade och tur var väl det, jag hade nog blivit upprörd... för kaffet tog mig aldrig bortom horisonten till Costa Rica iallafall, lurendrejeri.

På kvällen åt jag en trerätters med mina föräldrar på Tempel och det var lika trevligt som alltid, 199 kr per person för god mat och trevlig personal, mer än så behövs det väl inte. Min favorit den här gången var ju ostarna man fick som efterrätt, mumma igen!!

Efter middagen så var det dags för sista aktiviteten för kvällen, fika på Mezo med Olsson, , Tezz, Sara och Emily. En bild på det kommer senare eftersom jag har min kamera på nedervåningen just nu. Det var en mycket trevlig fika, lite av en reunion och det blev mycket snack om det vilda livet man levde i sina unga dar. Därefter var det dags att avrunda kvällen

Ikväll har jag varit på en liten utekväll med Björn, vi började på PL13 med en av hans vänner, Bea. Fast sen drog hon hem, så roliga var vi... men det blev iallafall en gedigen Jack Daniels & Cola för min del och det gillar vi ju, sist jag hade nånting sånt var nog i London nånstans. Senare anslöt Janni, en annan väninna till Björn. Well, jag har träffat Janni förut men det var så längesen nu så jag kände ju inte igen henne. Men det var trevligt, tydligen så har hon precis kommit hem efter 3,5 år i London och det är nu det hårda livet börjar. Att ännu en gång installera sig igen med jobbsökande, lägenhet osv... jag hoppas det går bra för henne!

Efter PL13 drog vi till Helsing, det nya high-end stället i Helsingborg, drinkarna var bra och inredningen var ännu bättre. Menyn var rätt tråkig så det fick bli bartender's choice denna afton, det är alltid spännande att se vad som erbjuds. Själv beställde jag en Old fashioned, Björn fick en Dark & Stormy och Janni fick en Raspberry Lynchburg. Bartendern som gjorde våra drinkar var duktig även om tempot var lågt, han blev nog lite nervös när vi stod och stirrade på honom hela tiden *hehe*
Men vadskamangöra, det är ju roligt att titta :)

Jag tror jag ska släpa med Sofia dit imorgon också hauhau!


Skål!
Chidde


Old fashioned


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0