Ledig och lite annat

Idag har jag ätit sushi och nu kränger jag baconchips sisådär alldeles lagom innan jag sätter igång kvällsmat. Tänkte ju slänga ihop min gudomliga korv stroganoff men jag hittade inte alla mina ingredienser, även om det låter konstigt så verkar det inte som att engelsmännen äter falukorv. Pallade inte fråga heller, det heter knappast falu sausage och sen vore det dumt att beskriva det som big thick sausage :P
Så ikväll får det bli en köttbit med champinjoner, mums! Räcker att man steker det margarin för sen gör produkten resten av jobbet, oddsen att misslyckas är ytterst minimal med tanke på mina extraordinära kvaliteter i köket ;)

Det var meningen att jag skulle hinna med att gå på en vinprovning idag, tur som fasen att jag ringde och dubbelkollade så att det inte blev inställt. Jag hade en känsla av det eftersom det är underbemannat idag och stället är fullbokad upp till den absolut sista kvadratmetern. Engelsmännen är inte att lita på när det gäller att ringa upp folk och avboka, speciellt inte dem som är lediga så för att inte offra egen tid fram och tillbaka så måste man vara på.. tid är ju som sagt pengar

Apropå pengar måste jag nog fortsätta läsa min bok om att bli miljonär, har ju varit så upptagen på sistone men ikväll ska jag nog läsa litegrann

En jag känner råkade ut för det här och därför måste jag rådfråga mina läsare om er åsikt så jag i min tur kan vägleda honom till att göra det enda rätta:
En söt kollega av det motsatta könet iakttar dig när du står och gör det du får betalt för, dvs ditt jobb. Sen säger han/hon: Ååååh [sätt in ditt namn], du är såååå duktig... (sedan smälter han/hon ihop som smör i solsken)

Vad är lämpligt att göra?

1. Bjuda på ett blygt leende och säga "Tack"
X. Ta tillfälle i akt och bjuda ut henne på en date
2. Låtsas vara oberörd, cool, lugn


Chidde






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0