100 sidor

Nu har jag betat av ytterligare 50 sidor av boken, det kan gå undan när man bara går hemma!
Har kommit fram till att det är ganska mysigt att bara sitta hemma och chilla, kanske med en kopp te om man nu dricker det och bara vara. Det enda jag saknar denna afton är lite regn ute så man kan ta stämningen till nästa nivå här

Men iallafall, nu är en kryptolog inkopplad i mordfallet och det är tydligen en fräsch 30-åring som heter Sophie Neveu.. som visar sig vara sondotter till mördade Saunière! Det har varit grymt spännande sen hon kom in för hon avslöjade för Langdon att polischefen Fache nu har honom som huvudmisstänkt. Hon hjälper honom fly från Louvren för att reda ut sanningen, som ju verkar vara Fort Knox itself

På andra sidan händer det en massa andra saker, Sila är nu på väg till den franska kyrkan för att hämta upp slutstenen. Det är en karta inristad i sten som leder till hemligheten Saunière och hans bröder har försökt hålla hemlig i alla dessa år och det var också motivet till varför Sila mördade Saunière. Vad fan det är för hemlighet har jag inte riktigt fattat än, mer än att Aringosa.. (han Sila jobbar för) högsta hönset i Opus Dei är jäkligt intresserad av...

Märks det att jag är en ovan bokmal? Jovisst :)



Ses när jag är på 150:e sidan, so long!


Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0