450 & 500 sidor

Japps, då vart boken slut... det hinner hända en massa saker på 50 sidor har jag förstått, det som tidigare var oklart klarnar helt plötsligt upp. Jag tänkte faktiskt lämna en cliffhanger här så för er som inte har läst den, do it!
Själv ska jag se filmen så fort det finns tillfälle :)

Ända sen jag kom hem har folk omkring mig undrat om jag vet vem en viss Emelie Weber är, jag känner förvisso en herrans massa Emelies men efternamnet är för mig ganska okänt och visst brukar jag vara vimsig när det gäller namn och personer osv men jag är ändå ganska säker. Det var ju trots allt ett tag sen jag bodde i Sverige, och ytterligare ett tag sen jag bodde i Helsingborg.. staden i sig kommer alltid att ligga varmt om hjärtat, men jag vill ju inte påstå att jag känner så värst många här

Men igår hände världens märkligaste grej, jag var på Utposten på en liten reunion med lite vänner. Samtalsämnena varierade från allt mellan himmel och jord, två tjejer kom in och de kände Emily som är en av mina vänner. Lustigt nog så hette båda tjejerna också Emily, inget jag reflekterade över eftersom ingen av dem presenterade sig. Det verkade som att de var goda vänner till Emily iallafall eftersom de verkade rätt glada över att se henne, sen gick de och satte sig vid ett eget bord

Vi satt kvar rätt länge på Utposten och var en av de sista som gick, sen slog tanken mig att Ellis och Emily kanske vet vem den här Emelie Weber är eftersom de är ute rätt ofta i Helsingborgs vimmel.. och mycket riktigt! Det visste dem, det visade sig sen att det var en av tjejerna som kom in :)
Jag säger då det, världen är bra liten... och Helsingborg är ännu mindre



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0