50 sidor

Japps, efter 50 sidor av boken och 2 timmars siesta så är jag nu tillbaka och rapporterar lite.
Somnade för att jag var extremt trött, och inte för att boken var tråkig.. mina dygnsvanor är inte att leka med :P
Men så går det när man inte har ett jobb att sköta, apropå jobb har jag nu förresten blivit tillfrågad att jobba igen i helgen.. undrar vart min "semester" tog vägen? Nä hörrni, det här måste jag fundera på

Så, 50 sidor in i boken alltså
Saunière blev skjuten till döds för längesen, han dog faktiskt redan i första kapitlet och det är nu dags för Robert Langdon och han att "träffas" för första gången. Langdon är nämligen just nu på Louvren för att undersöka brotts scenariot, samtidigt som han typ blir förhörd av polischefen Fache när de traskar från entrén. Langdon är nån form av expert på att tolka symboler och innan Saunière dog så ritade han en 5 uddig stjärna på sin mage med hans eget blod, för att markera symbolen ytterligare så har han lagt sig själv på ett sätt som ytterligare tyder på det.

Bredvid kroppen har Saunière också skrivit lite konstiga saker med en UV-penna och det är nu det som Langdon ska försöka tolka...

Vi ses om 50 sidor till, haaaj!


Chidde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0