Projekt: Läsning

Alla som känner mig vet att jag inte är ett stort fan av böcker, jag äger en riktig bok och den fick jag när jag fyllde år för x antal år sen, eller var det på min student? Minns inte riktigt och den är ännu icke utläst, för jag stör mig extremt mycket på det sättet han skriver så det gör ont i mina ögon, Naiv. Super heter boken ifall ni undrar

Häromdan växlade jag ett par ord med en kär vän på MSN, jag sa att jag skulle kolla på en film och förklarade vad den handlade om.. hon tyckte att den lät töntig men faktum är att jag tyckte att HON var töntig :P
Så då föreslog hon att jag skulle läsa en bok, hallåja... jag? Läsa en bok? *rullar med ögonen*
Det är ju det absolut sista som finns på min världskarta :)

Men då menar hon att hon dömmer folk som inte har någa böcker, eftersom man kan se hur en person är genom att titta på deras bokhyllor. Min bokhylla är ganska liten, men den saknar ju inte böcker... just nu är den fylld med diverse drinkböcker och vinlexikon och jag måste väl erkänna att hon har lite rätt, det där är "jag" :)

Så, bara för att upptäcka en ny värld.. man är ju aldrig för gammal för att upptäcka nåt nytt säger dem, så har jag skaffat mig en bok på 500-sidor, ska det gå åt helvete så ska det gå i första klass! Om jag läser cirkus 10 sidor per dag så kommer jag bli klar på 1½ månad så det är det jag siktar på

Kommer jag köpa fler av hans böcker? Återstår att se
Tänk om jag hinner läsa ut den här innan jag åker till London, då är jag minsann duktig
Gah, 500 sidor!! Ring mig inte, för jag läser



Chidde


Dan Brown, Da Vinci koden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0