Stockholm II

Jo, tillbaka till Stockholmsäventyret...

Det var bestämt sen innan att Valeria skulle vara värdinnan under den här vistelsen, det började mycket bra.. förutom att hon väntade på tågstationen när det egentligen var busstationen hon skulle vänta på.
Efter en snabb middag med en av mina gamla vänner på Bolero åkte vi till Hagsätra där hon bor, fick möta hennes mamma, lillebror, katt och lånehund. Hennes pappa var bortrest, vilket var synd... han hade nämligen en imponerande espressokoppssamling på ca 25 koppar, jag skulle gissa på att det finns ett sentimentalt värde och historia bakom varje kopp :)

Vi hann även till Uppsala en sväng, jag och Valeria var gästbartenders på nationen där våra NK-kollegor var värdar. När vi kom in fick vi frågan om vi var duktiga bartenders, det var svårt att svara på det för det beror lite på.. eftersom det är baren som gör bartendern. Första gången bakom en ny bar och ny kassa känns ju ovant, men overall tyckte jag att vi klarade oss bra så svaret blir nog: JA, vi är duktiga bartenders :)
På den här studentnationen får personalen dricka vad de vill under passet så det blev fisherman's friend på menyn, grymt kul haha!! (välkyld dessutom)

Den dagen jag bestämmer mig för att flytta hem måste jag bara prova Stockholm, så är det bara! Det behövs lite mer hästsvans i huvudstaden och det har jag ju gott om! :D





Chidde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0