Stockholm

Idag kom jag hem från Stockholm efter en 6-timmars lång och dryg tågresa, puh!

Stockholm var ballt på många sätt, iallafall av det jag fick se. Hade jag stannat över helgen hade jag förmodligen fått se lite av Stureplanslivet också, men å andra sidan hade det gjort föga skillnad.

Jag hann träffa många människor, både planerade träffar och oplanerade träffar.. hann även med en spontan jobbintervju. Sökte ett jobb på Absolut Icebar när jag fortfarande var i Norge, det var ändå drygt 2 månader sen och tanken var väl mest för att se om mitt CV kunde göra folk nyfikna här i Sverige men de hörde aldrig av sig igen, förräns nu när jag var i Stockholm. Var det jag eller dem som hade tur? :)

Vi satt och pratade i 1½ timme och hade grymt trevligt, men nu när jag har kommit hem och fått smälta det lite så inser jag att det vore ett steg tillbaka så även om jag var lite sugen på att komma "hem" igen och känna lite på Sverige så känns det här ganska oaktuellt. Jobbet jag sökte i Malmö känns också väldigt oaktuellt, allt känns så tråkigt.. inget av ställena gav mig någon vidare känsla som sa: "wow! här vill jag vara!"
Har jag tappat livsgnistan? :)

Nejdå, jag behöver bara lite extra tid för att hitta rätt igen efter att ha varit ledig i en månad. Jag sökte två jobb i London igår som jag absolut hade kunnat tänka mig, så vi får se om de hör av sig

Godnatt sålänge, mer om Stockholm imorgon!


Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0