Stressad och lite annat

Sista veckan i Sverige har minst sagt varit stressad, men i torsdags träffade jag Maria över en tidig fika.. blev väckt kl 9 och för mig är det ju helt sanslöst och omänskligt tidigt. Vi tog en kaffe på Espresso House, ni vet det där flashiga stället mitt på kullagatan och mitt förslag är att ni går till Koppi istället för det är nog det enda stället i stan som vet vad de sysslar med.. att de maler sitt eget kaffe hit och dit spelar mindre roll för oss ovana kaffedrickare, men i en café latte där ca 70% består av skummad mjölk så är man nog ganska piskad till att få mjölken bra och efter att ha varit lite här och var så är det nog bara Koppi som har lyckats med fenomenet :)

På kvällen träffade jag Ditte, hon fick äntligen sin present som har legat hemma och samlat damm. Jag hade planerat en liten kupp för precis innan jag gick hemifrån så virade jag in presenten i en Ica Maxi påse, så om du läser det här Ditte så ska du veta att allt var planerat in i minsta detalj, jag ljög när jag sa att det "råkade" bli en Ica Maxi påse :D

För er som inte vet så är alltså Ditte ansvarig för brödavdelningen på Ica Maxi, hon trivs jättebra och har varit där till och från i 6 år (minns inte exakt, men ge och ta nåt år) + att hon tycker om sina kollegor jättemycket. Jag undrar hur stället ska klara sig när hon söker in på polishögskolan som är hennes slutdestination. Jag fascineras alltid av människor som vet precis vad dem ska göra och kartlägger allt för att komma dit.. jag önskar att jag också vet vad jag ska bli när jag blir stor och just nu är jag ju ganska planlös men jag hoppas att jag hittar mig själv nu när jag är i London :)

Igår ringde jag min chef hon blev såklart jätteglad, jag skulle egentligen börja jobba på söndag (1:a november) eftersom det var det vi kom överens om men hon gav mig en dag extra ledigt så jag börjar inte förräns på måndag! Det ska bli så kul att träffa alla igen, minus alla idioter som brukade jobba där en gång i tiden

Apropå gamla kollegor så var jag på Rockwell igår, allting var samma och det kändes som jag aldrig riktigt lämnade det stället. Vi gick till Albannach (såklart) och jag vill inte påstå att det var nåt röj men vi hade hur kul som helst precis som alltid, Julia var redan bra i hatten och det blev ännu roligare när Bar managern bjöd oss på drinkar. Det var bäddat för fest denna afton, och när jag skulle hem så missade jag såklart min busstation så jag fick ta bussen tillbaka haha, classic!!


Chidde

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hahaha, en os-biljett trillar ner i din brevlåda när du minst anar det ;D

2009-11-02 @ 15:59:12
URL: http://www.lagkarlsson.se/
Postat av: M

Haha, det va ju inte alls tidigt:)

2009-11-02 @ 16:51:50
URL: http://pepparmynta.blogg.se/stockholm
Postat av: Ditte

Hahaha! NU läste jag vad du skrivit... Ja jag älskar ju mitt jobb : )

2009-12-02 @ 18:02:07
URL: http://dittee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0