Dagens traning!

Efter att ha invigt min nya traningsoutfit sa kan jag bekrafta min asikt: Helt godkant!
T-shirten av polyester som jag kopte var snygg, men just nu luktar den inte hallon... ni vet nar man gick pa skolidrott da man blev uppdelad i lag for att spela match mot varandra den sista timmen, man blev ju alltid tilldelad fargade vastar sa man kunde kanna igen sina lagkamrater. Vastarna luktade alltid unkigt, precis sa luktar min T-shirt nu

Mest nojd blev jag over mina loparstrumpor, inte for att de gjorde skillnad pa lopbandet men det var en skon kansla nar jag plockade av mig skorna. Hrm, det kanske det folk syftar pa nar de sagar att det ar "skont" att trana? Kanske

Dagens resultat ar inte mycket att skryta om, men det ar en start och jag hoppas pa att fa se en kurva uppat inom ett par veckor, forutsatt att jag fortsatter gar till gymmet sa att saga.. he he he!

Knaboj
6 x 55 kg
6 x 55 kg
6 x 55 kg

Marklyft
6 x 80 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

Bankpress
6 x 55 kg
6 x 55 kg
6 x 55 kg

Lopbandet
6:00 - 1 km

Kommentar
Till en borjan kommer jag bara kora helkroppspass for att komma igang, fokus kommer ligga pa de tre tunga basovningarna och nar vikterna borjar stagnera sa kommer programmet att laggas om. Nar jag har kommit igang helt sa ar tanken att jag ska folja Doggcrap-metoden som har utvecklats av Dante. Nar jag var som mest aktiv plockade jag delar av hans program kombinerat med mitt eget och det har gett mycket goda resultat. Ovningarna idag t ex utfordes strikt och kontrollerat, med en paus pa 12-15 djupa andetag mellan seten

Mitt mal med lopbandet ar att uppna milen, idag klarade jag bara att halla ut 1 km vilket ar riktigt kasst. Men nasta pass kommer jag ge fan pa att klara 2 km, 3 km, 4 km osv.. forsta delmalet blir att gora milen pa 60 minuter utan avbrott, sen kommer jag oka tempot for att slutligen springa milen pa under 50 minuter

Manga som kor tung styrketraning kor ju inte kondition, vilket ar ratt dumt eftersom konditionen gor att du blir uthallig under dina arbetsset som i vissa fall kan ge extra repetitioner. Min kondition ar i ett extremt daligt skick just nu, mitt hjarta vill liksom hoppa ut efter 3 set knaboj och det ar inte tanken

Det var lite av mina planer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0