Jobb

OBS! VARNING FOR LANGT INLAGG

Som jag har namnt litegrann tidigare sa har jag alltsa ett nytt jobb nu som jag trivs jattebra med sen tva veckor tillbaka, har varit lite hemlig har pa bloggen for att jag i samma veva hade ett annat jobb pa gang. Jag kanske ar nojig, men jag ar det med all ratt. Manga som sitter och rekryterar och gar igenom CV har idag ett mycket bra verktyg till hjalp, internet. Det racker att folk soker pa mitt namn, email eller vad som helst.. pa nan vanster kommer de hamna har forr eller senare och aven om jag skriver pa svenska sa det inget stort hinder, klippa och klistra i Google translate ger en ratt bra bild pa vad det ar jag skriver om

I ett av mina mail fran en potentiell arbetsgivare lod sahar:

"Tyvarr har din ansokan inte gatt vidare den har gangen da din profil inte riktigt passade in i tjansten vi vill tillsatta. Men jag har forstatt att du har haft manga andra jobbmojligheter och jag onskar dig lycka till i framtiden"

Konstigt va? Man skulle kunna tro att det ar en mall men sattet de skriver pa talar inte for det och den informationen har de enbart kunnat fa fran bloggen eftersom min FB ar begransad for mina vanner



Men efter mitt forsta skift pa mitt nuvarande jobb sa visste jag direkt att det var har jag ville vara, darmed tackade jag sjalv nej till att ga vidare med det andra stallet. Personalchefen dar tyckte det var synd att jag inte ville ge det en chans men jag fick forklara att jag inte kunde pga mitt schema och att jag hoppas att vi hors snart igen i framtiden, av ren nyfiken fragade hon mig vart jag skulle borja.. hennes reaktion blev:

"Det ar ett FANTASTISKT stalle och de ar kanda for att ha nagra av Londons basta bartenders"

Jag visste att mitt val var helt ratt nar jag laste hennes mail, pa nat satt betydde det extra mycket av att det kom fran henne. Jag har som sagt gatt pa manga manga intervjuer under min arbetslosa tid, eller rattare sagt sen jag lamnade in min uppsagning pa Y&A. Jag raknade lite pa det och fick det till 15 intervjuer varav ca halften ledde till provjobb under en och en halv manad, sa jag var i stort sett beredd pa varenda fraga som dok upp. Men den har damen stallde bara fragor som man var tvungen att tanka pa, hennes kannedom om Londons barer och dryck i allmanhet var bra stabil, nastintill imponerande for att sitta pa ett kontor sa stundtals var jag lite nervos trots att jag har betat av manga intervjuer pa sistone

Hon avslutade mailet med att hon kommer behalla mina detaljer for framtiden da de kommer expandera inomkort, ifall saker och ting inte blir som jag hade tankt mig sa var jag alltid valkommen att hora av mig igen. Tva flugor pa en small :)


Jag ar som sagt valdigt nojd, aven om det ar ett steg tillbaka for tillfallet nar det galler position, ansvar och rent finansiellt men jag kanner anda att det ar har jag kommer utvecklas mest. Y&A kunde dessutom vara ratt stelt och formellt emellanat, det har ar en mer avslappnad miljo och hit kan jag aven bjuda in vanner sa de kan se vart jag jobbar utan att de kanner sig malplacerade.. och da har det har stallet anda en Michelinstjarna, nagot som Y&A hade kunnat ga over lik for att fa

Mest nojd ar jag over att jag har ett jobb nu, ett tag trodde jag att jag skulle do av tristess och stundtals kandes det som att jag bara var onyttig och satt av tiden, som ni redan forstatt vid det har laget sa ar tid ett mycket kansligt amne att diskutera

Om bloggen tystnar ett tag sa vet ni iallafall att jag antagligen har fullt upp pa jobb :)




Skot om er,
Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0