God Jul!

God jul till alla mina kara lasare, vanner, familj, kollegor och forummedlemar!! Jag vill skicka mycket karlek till alla mina kompisar har i London, men aven en stor del av karleken till mina vanner darhemma som sakert har en fantastisk stund med sina familjer och forhoppningsvis kommer de ocksa ha varldens hall igang ikvall pa arets hemvandarfest. Sjalvklart vill jag inte glomma att skicka en julhalsning till mina andra vanner som liksom jag, inte befinner sig i Sverige. GOD JUL!!

Igar pa julafton hade jag en superlunch med en mix av fd kollegor och nuvarande kollegor. Om ni har foljt bloggen sa kanske ni vet att teamet delades in i tva delar nar H oppnade sitt andra stalle i London i november detta aret, idag var ett bra tillfalle for en liten aterforening.. dock var det har bara en liten brakdel av personalstyrkan da vi ar ca 180 anstallda pa det gamla stallet och ca 200 anstallda pa det nya. Jag var forresten lite av en utboling eftersom jag var den enda representanten fran baren, men det ar ocksa lite jag i ett notskal. Jag gillar att umgas med alla oavsett om de jobbar i koket, servisen eller damtoaletten :)

Vi lunchade pa Min Jiang som ar en del av Royal Garden Hotel, ett 5-stjarnigt hotell i hjartat av Kensington. Restaurangen ligger pa toppvaningen och det bjuds pa en fantastisk utsikt da de har panoramafonster langs hela restuarangen, maten i sig ar av samma ambition som pa H men utan att vara partisk eller sa sa maste jag saga att maten pa H ar straet vassare

Vi borjade med lite dim sum, har har vi en platter med diverse ihopplock av dumplings


Salt & pepper squid



Grismage, vet inte om det ar det ratta ordet pa svenska... men det ar iallafall pork belly



Den har var riktigt god, det var lite gurka, spring onion (tror jag?) inlindad i bacon med en smarrig sas.. MM!



Riktigt god kyckling, sesamfron och chili



Valdigt klassisk ratt och den har kycklingen var helt underbart god, kineserna kallar den for 'Drunken chicken' eftersom den forst doppas i alkohol i nat dygn for att sedan kokas upp. Resultatet blir ett kycklingbrost som smalter av i munnen utan nan som helst tuggmotstand



Vit fisk, inget speciellt



En hel Peking duck bestalldes in, en ratt som maste bestallas ett par dagar i forvag
Sen kommer en av kockarna ut och skar upp den vid bordet



Resultatet blir det har, man far nan form av filodeg som man sen gor sina egna duckrolls av med gurka och en massa okand tillbehor som jag borde kanna till, men som jag inte har en susning om :)
Resten av ankan gar sedan in till koket igen som sen blir stir fried med diverse gronsaker




En hummer bestalldes in ocksa, tyvarr blev det ingen bild pa den men den var ocksa valdigt god. En hummer och nudelratt, mumma!

Dessertdags, vetefasen vad detta var for nat... mjuk konsistens, lite som att tugga pa en mjuk stressboll



Lychee doppad i mork choklad med ingefarafyllning
Tror glassen ocksa var ingefarasmak



Nan form av mangosoppa och grape, klassisk kinesisk efterratt som jag brukar ata med syrran varje gang vi ar i China town



Tiramisu



Helt glomt bort vad det har var for nat, forutom den grona kulglassen som var gjord av gront te



Nan form av passionsfruktdessert



Lunchganget, en salig blandning av front of house-personal



Vart bord :)



Fantastisk bild pa en fantastisk hastsvans :D



En valdigt trevlig tillstallning maste jag saga, efter en 3-timmars lunch ville C till Westfield sa efter att ha vinkat av alla och tackat for en trevlig stund sa tog vi tunnelbanan dit for det ligger ju ratt nara Kensington dar vi lunchade anda. Westfield ar ju en av Europas storsta kopcentrum (om inte det storsta?) ... det ar liksom shoppoholicens paradis kan man saga. Utan att vara konsdiskriminerande sa maste jag saga att det bor en liten shoppoholic i varje tjej, ungefar som nar vi killar gar igang pa motorer, fart, flakt, motorcyklar och sportbilar. C ar inte ett dugg annorlunda, hon vill ocksa titta och klamma pa allt vilket fick mig att tanka pa en av mina basta vanner L, tro det eller ej.. men jag saknar vara stunder pa stan, gallerior och diverse kopcentrum nar vi bada bodde i Sverige. Jag kanske inte alltid sag sa road ut, men jag var inte heller sa uttrakad som jag verkade vara ;)


Jag & L pa Etage i Malmo 2007, det var ungefar da i samma veva som jag slutade klippa mig :P


Nu ska jag over till syrran och kolla pa film, god jul an en gang!
Haj!




Chidde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0