Ledig hela vagen

Idag ar jag ledig och da ar det lika bra att vara det hela vagen, dvs ledig fran gymmet ocksa. Idag vaknade jag upp ratt tidigt (11:00) och diskade, fixade lite innan jag skulle traffa C pa en lunch i Paddington. Paddington ligger runt hornet dar jag bor, men jag har minsann aldrig varit dar sa jag var tvungen att leka turist


Paddington ser just nu ut som en byggarbetsplats, har gar jag under en tunnel och det ser inte alls glammigt™ ut. Men bakom mig ar det fina hoga glasbyggnader med kontor och the Union som vi lunchade pa





Forstod inte riktigt vad de har byggnaderna var for nat, ar det ett industriomrade?
Det var iallafall lite forvanande att se batar och framforallt vatten, i London liksom.. men det ska tydligen vara samma vattenslinga som gar genom Camden och Regent's Park





En sidoingang till sjukhuset St Mary i Paddington, mitt lokala sjukhus. Nu undrar ni sakert varfor jag tog en bild har istallet for huvudingangen.. jo, for pa den banken till vanster satt det en skitsnygg ambulansforare och pratade i telefon nar jag gick forbi. Det ar ett mansdominerat yrke, de fa kvinnor som jobbar med det brukar oftast vara maskulina av sig men det har var en riktig donna. Satt med benen i kors och pratade i sitt handsfree som vilken pingla som helst :)




Det var iallafall trevligt att traffa C, senast var i somras och det var ju 6 manader sen. Det kandes inte alls sa langesen eftersom jag har varit ratt bra uppdaterad via hennes blogg men nu i bloggtorkans tid sa var det passande med en lunchdate. Lunchen var dessutom sa bra dar sa att jag funderar pa om det inte ar vart att ga dit fler ggr aven om man inte har "vagarna forbi"

Nar jag kom hem slocknade jag direkt, puuuuh... ar man ledig sa har man faktiskt ratt till att vara lat :D
Nu vantar chips och en bra film, skot om er!




Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0