Sista avsnittet av Bartenderskolan!

Sasongen lider mot sitt slut, ikvall ar det sista avsnittet

Min forhandstippning ar att Sebastian har en bra chans att vinna, jag hoppas att han gor det.
Av det lilla jag sag senast nar han fick en 1:1 flairinglektion av sjalvaste Tom Dyer var att Sebastian hade det i sin blick, det brann i hans ogon och bartending kan mycket val vara nat han vill halla pa med i framtiden ocksa och inte bara for att det verkar haftigt for stunden

Tyvarr forknippas bartending oftast med jonglering och show bakom baren, det ar den forsta fragan man far nar man berattar for nagon om att man ar bartender: Oh, kan du jonglera ocksa?
En duktig cocktailbartender lagger ner sin tid pa att gora sin drink perfekt och later den tala for sig sjalv, en flairbartender gor enklare varianter men briljerar med en show istallet. Pa en cocktailbar kan man darfor forvanta sig en riktigt god drink av sin bartender, medans man pa t ex en nattklubb inte borde sura over att drinken smakar sisadar. Jamfor en balettdansos och en breakdancer, tva helt olika stilar.. men bada kan kalla sig dansare. Jag gillar balettdansoser :D

Vinnarna fran Bartenderskolan kommer fa jobb pa Okku i Dubai, som enligt bilderna verkar vara ett upmarket japanskt stalle. Inget stalle for flairbartenders med andra ord


Den har videon ar forresten dedikerad at en av mina fd kollegor pa Rockwell. Han var en riktig pajas, kunde varken blanda nagra drinkar eller kasta nagra flaskor och han fick smeknamnet "Asnan" av mig, mycket passande! Vi var pa Roadhouse som ar varldskand for flairbartenders och tittade pa en bartender som showade, han tyckte att det har tricket var riktigt ballt och fragade om jag kunde gora likadant sa jag var tvungen att dra hem och testa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0