Herrejesus

Det var onsdagkväll på jobbet iförrgår, baren var packad med folk till max och jag blev rätt pressad.. men det var intressant så man kan bara ta lärdom av allt som hände

Jag fick ta itu med många saker, vissa saker handlade inte nödvändigtvis om mig eller min sektion men eftersom jag skrev på det där nya kontraktet från den 1 februari så är man återigen den som blir hängd om det händer nåt utöver det vanliga. Lägg sen till en del krävande gäster, en ny servitör som inte kan kassan, stissiga människor omkring dig som inte tål lite stress och inte nog med det, det enda du hör är ditt namn med en tillhörande fråga som börjar med vem? när? hur? vart? varför? Stundtals kändes det som att jag ville explodera: FÖÖÖÖR I HELVETE, LUGNA ER OCH LÄMNA MIG I FRED!!

Millisekunder efter den tanken kom jag på att det är viktigare nu än nånsin att det faktiskt är jag som måste hålla mig lugn, det kändes viktigt att inte få panik.. och tanken på det fick mig att börja tänka i andra banor, jag tog mig samman.. sedan betade jag det efterhand och det tog mig igenom kvällen, alla nöjda och glada

Nu vill jag introducera de sju 7 P:na för er, ni har säkert hört de 3 V:na förr (Villa, Volvo, Vovve) som beskriver ett typiskt Svenssonliv. De sju P:na är mer för att lyckas i ditt arbete oavsett vad du jobbar med

Proper
Preparation
and
Planning
Prevents
Piss
Poor
Performance

Det har jag lärt mig av Alan (stavas tyvärr bara med ett L) och JA, han spelar Allan hela tiden ;)
Det räddade mig igår, och jag hoppas det kommer rädda er i ert arbete också


Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0