Puh!

Livet i London har varit extremt tufft de senaste veckorna, förra veckan renoverade man rummet bredvid och då förs det oljud till max på morgnarna.. är det inte borrmaskinen eller dammsugaren så är det högljudd polska. Varva det med ett heltidsjobb som innebär sena nätter som hindrar dig från att sova ut på morgnarna trots att du är ledig? Ingen bra kombination

Sen var det dags att renovera syrrans rum, allting börjar om igen.
Samma borrmaskin, samma dammsugare, samma högljudda polska... samma tidiga morgnar, trötta mig!

I och med renoveringen så har det varit svårt med matlagning, gissa om det har blivit mycket Mc Donalds
När det här är över så lär det nog dröja minst 1-2 månader innan jag sätter min fot där igen. Har dessutom tappat 2 kg på vågen på gymmet, när hela den här karusellen är över så kan ni redan nu notera att det kommer bli en frosserimånad. Det SCB räknar på att en medelsvensson i Sverige borde spendera på mat, kan ni ju dubbla det så har ni sanningen i mitt kylskåp

Allt det här beror så såklart om det blir jag som får rummet bredvid, det var ju i stort sett därför det blev London för min del igen men jag räknade inte med att processen skulle bli så utdragen och dryg. Det är helt sjukt och sant, de kollar ALLT ALLT ALLT... söka en lägenhet här i London är ju som att söka ett jobb. Du måste ha referenser från ditt nuvarande jobb, ditt förra jobb, din nuvarande hyresvärd, din förra hyresvärd, bankens referens, ditt pass, ditt jobbkontrakt, din läkarjournal osv (Ok, jag tog i där... skippa läkarjournalen men annars stämde det)

Inte nog med det, ägaren till byggnaden anlitar en mäklare för att sköta uthyrningen. Mäklaren i sin tur anlitar ett annat företag som kollar referenserna och kreditupplysningarna så man får liksom gå igenom processen två gånger. Tro därför inte att du är klar när du har lämnat dina uppgifter en gång

Med det här inlägget så vill jag tacka alla som har varit delaktiga i det här, om de av någon anledning skulle neka mig som hyresgäst så kan jag iallafall med handen på hjärtat säga: "Jag gjorde allt"



Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0