Bra start på det nya året!

Det känns redan skitbra, jag börjar nyåret med en ledig helg... det blir nog en och en annan sushi idag och lite shopping på stan. Nu har man fått lite lön också så det är gött, däremot är jag mindre glad över att jag betalar Emergency tax, vilket jag måste ta och reda ut nu i dagarna. Det gäller att hålla rätt på sina papper :)

Igårkväll kom Bossen förbi och hälsade alla ett Gott nytt år, alltid trevligt men det var också en lättnad när han stack. Det var rätt så lugnt igår så för en gångs skull fanns det inte mycket att göra, managern var grymt stissig över att alla skulle se så upptagna ut så möjligt.. det tyckte jag var löjligt

En som nog inte uppskattade det riktigt var en tjej i köket som fick sig en tillsägelse, vad det berodde på är olönt att diskutera men det resulterade i att hon grät i flera timmar och det är inget jag överdriver. Han kom in runt 9-snåret, hon satt fortfarande kvar och storbölade när vi slutade och skulle gå hem vid 12.. stackare

Jag säger då det, ta det inte alltför personligt.. chilla och ha lite distans till det, det finns ett liv utanför jobbet också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0