Rosor är röda...

... violer är blå :)

När jag kom in på jobbet häromdan såg jag att man hade flyttat lite flaskor i mitten av baren för att göra plats till en extremt ful tallrik, en närmare titt på tallriken fick mig att förstå varför flaskorna fick flytta på sig :)
York & Albany är nu klassificerad som en AA-restaurang med 3 rosetter, för er som inte känner till AA så är det som Guide Michelin men AA klassificerar hotellrestauranger, eftersom Y&A har 10 rum så hamnar det under kategorin.

Saxat från AA's hemsida om 3 rosetter

@@@
Three Rosettes are awarded to outstanding restaurants that demand recognition well beyond the local area. The highest quality ingredients receive sympathetic treatment, and there is consistent timing, seasoning, and judgement of flavour combinations You can expect excellent and intelligent service, and a well-chosen wine list.

Vad innebär det här för mig?
Jag har ständigt koll på jobbmarknaden, när jag tittade på jobb för ca ett år sen hittade jag en del intressanta tjänster som jag absolut kunde tänka mig.. pengarna var bra och utvecklingsmöjligheterna var oändliga, ett av kraven var att man skulle ha erfarenheter från AA-restauranger med minst 2 rosetter, och det hade jag ju inte så det var inte ens lönt att söka men nu öppnas en ny dörr och mitt marknadsvärde steg precis med några procent :D








Chidde

Kommentarer
Postat av: malins

Grattis till rosetterna eller vad man säger :) Hihi

2010-01-15 @ 23:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0