Ett steg bakat

Idag var ingen bra dag i London, jobbintervjun jag har gatt runt och vantat pa i tva veckor visade sig vara en flopp... ur en bartenders point of view. For en som ar kock och servitor kommer det bli jakligt hippt, ni anar inte vilka det ar som kommer ata dar.. dessa manniskorna har kan fa vilken stockholmsbrat som helst i Bastad att se blek ut, stockholmarna kanske vaskar en och en annan flaska bubbel under tennisveckan en gang om aret. Jag kan tanka mig att gasterna pa det stallet skoljer munnen med champagne varje dag nar de borstar tanderna!

Nu tog jag kanske i, haha... men det kanns ungefar sa. I vilket fall som helst sa skulle baren bli ungefar lika bred som ett storre skrivbord, Champagne ar det som kommer att serveras mest.. kanske en och en annan Martini. Min sjal hade tynat bort inifran, sakta men sakert.. sa valet var inte svart. Jag hade hoppats pa att baren skulle bli nat i stil med Y&A's men det skulle inte bli i narheten av den storleken.. och da tycker jag att baren pa Y&A ar ratt fjuttig, speciellt om man jamfor den med Rockwell ;)
Det var iallafall sa det var upplagt, ledningen vagrade saklart ga med pa att bygga en bar darinne eftersom det skulle konkurrera med deras egen hotellbar, fair enough... och dit vet jag inte ens om det ar lont att soka, de har haft flera annonser uppe fran olika agencies den senaste manaden och den senaste som lades upp har drygt 8000 traffar, lagg ihop alla lasare som Blondinbella och Kissie har tillsammans sa har vi nog en bra sanning om hur valdtagna deras jobbannonser har blivit

Jag ar javligt big head som person, jag skulle latt kunna vara en av de 8000 bartenders som har sokt men det finns ocksa en grans dar det ar dags att vara realistisk ocksa. Chansen att jag vinner pa trisslott ar storre, lat oss lagga upp det sa istallet... och hittills har jag bara dragit nitlotter :)

Naval, i helgen ska jag vara bartender pa en privat fest.. kanske knyter nagra kontakter dar, vem vet. Betalt far jag iallafall, sa det blir nya tag pa mandag for da ar det dags att skriva CV'n igen


Rockwell var forsta baren jag jobbade pa nar jag kom till London 2008, den ligger pa bottenvaningen och ser i stort sett likadan ut idag. Men i ar har man renoverat takterassen, nu ar dar riktigt ballt
Kostar £5 att ga upp pa helgerna, gratis om du ar hotellgast.. forutsatt att det inte ar bokat for privata fester










Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0