Lat som arbetslos

Idag har jag varit lat, igen
Jag skulle ju till gymmet, men det blev inte riktigt sa
Hamnade istallet i Soho over en kinabuffé med M och S, sen blev det kaffe pa ett italiensk hak. Hatten av dar, ett tag trodde jag att London var ett helt utrotad pa en bra cappucino men det kaffet var grymt, sa bra sa att jag drack tva

Jag behover ta tag i det har nu, har varit "ledig" i en vecka nu och jag har verkligen inte gjort nanting. Det jag verkligen vill fa igang nu ar gymmandet, och jag vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka gnistan igen. Kanske en gymintresserad tjej hade hjalpt? Jag vet inte. Mitt tappra forsok efter nyar holl ju i tva veckor, det var ratt starkt tyckte jag

Jobb Jobb Jobb
40 st sokande pa en tjanst ar en piece of cake. 10 st har blivit inkallade pa intervju, jag var en av de lyckliga.. det motet gick jag pa igar... check! Jag stressade for att komma i tid, viktigt att gora ett gott forstaintryck.. men sa var det jag som fick vanta i 24 minuter, sicket skamt! Jag hatar sant, 5-10 minuter ar forlatligt.. den akademiska kvarten (15 min) ar den absoluta gransen! Allt annat over det ar bara lojligt.. tidsmissbrukare sager jag bara!
I vilket fall som helst sa gar 2-3 kandidater vidare harifran och far en intervju med Bar Managern, det ar dit jag ska imorgon... check! :)
De skulle ju hora av sig nasta vecka, sa har gick det minsann undan

Jag har gatt pa sa manga intervjuer nu den senaste tiden sa jag vet i stort sett vilken ordning fragorna kommer i, jag hade kunnat svara pa dem med oronproppar! Men sa fick jag en fraga som jag inte har svarat sa mycket pa hittills men som anda ar ratt vanlig, det var om jag hade fler intervjuer eller andra jobb pa gang

Chidde svarar
"Jag har ett par andra intervjuer och jobb pa gang" (SANT)
"Nasta vecka raknar jag med att fa in alla svar, da kommer jag ta stallning" (FALSKT)

Det gav hennes kulspetspenna extra turbo sa att det slog gnistor pa arket ska ni veta, i det har fallet ar jag hellre arlig an hemlighetsfull for det ar inte nodvandigtvis sa att man tjanar pa att dolja det. Vissa saker kan jag inte avsloja, t ex vilka foretag jag har sokt pa osv eftersom vi lever i en liten varld, men att sitta dar och saga att man bara har ett jobb pa gang visar bara hur oaktiv och odriftig man ar. Nu pressade jag visserligen lite extra for att jag ville veta om jag gick vidare sa snart sa mojligt, + att jag ville fa igen mina forlorade 24 minuter.. det verkar funka :)



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0