Tillbaka pa sparet

Den har veckan skulle bli ljuset i tunneln-veckan for mig da jag hade tre jobb som jag hade en bra chans att fa, jag trodde jag skulle fa klarhet pa framtiden och efter att ha dragit hemma sysslolos i tva veckor sa borjar jag fa myror i byxorna. Det visar sig sen att jag inte fick nat utav dem, det ena jobbet passade inte mig, det andra jobbet drog en rovare om att tjansten ar fryst tillsvidare, det tredje jobbet gick jag inte vidare pa under den sista gallringen sa dar tog det slut. Nar man minst anar det sa far man borja pa livets harda skola igen, ta inte ut lycka i forskott

Idag har jag varit hemma hos A, jo sa ar det... han ar en foredetta stammis.
A var inne pa Y&A och fragade efter mig dagen efter mitt sista skift, nan Einstein till kollega gav ut min email som om den vore gratiskondomer och vips sa dimplade ner ett mail i min inkorg om en fest han tankte ha, och ville ha mig som bartender. Det gick inte att saga nej nar han gjorde san effort att hitta mig sa saken var biff, + att han ar en hyvens kille.

Festen kommer vara hemma hos honom, han bor i ett stort hus och ar granne med Y&A. Jag minns en gang da ett par gaster var nyfikna om vem som agde det omradet under bron med massa grona buskar och en stor damm, hur ska jag kunna veta det? Kommunen, hade jag da svarat. Jo men sa visar det ju sig att det ar A's tradgard, da vet man det nu ocksa

Sa det ar det som hander i helgen, pa sondag hoppas jag pa att fa sova.

Pa mandag ar det ju en ny vecka och da vantar nya mojligheter, da ska jag faktiskt pa en ny intervju. Det har ar anledningen till varfor jag inte kan flytta fran London, det finns alltid mojligheter salange man vill och jag vill alltid :)
I Sverige hade jag aldrig sagt upp mig fran ett jobb utan att veta vart jag ska ta vagen nasta dag, det hade varit ett finansiellt sjalvmord for det kan liksom droja manader och ar innan man hittar ett annat jobb. Jag hade mycket val kunnat stanna kvar pa Y&A tills jag hittat ett nytt gig men da hade jag antagligen varit annu mer bitter an vad jag ar nu

Oj vad langesen jag anvande ordet bitter :)

Nu drar jag till parken, hej hej!


Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0