1 vecka kvar!

Då har man redan varit hemma en vecka nu och har en hel vecka kvar att disponera, gött!
Jag trodde tiden skulle gå snabbare men det har gått väldigt långsamt, det får jag tacka för.. det här var precis den uppladdningen jag behövde för batterierna var verkligen slut när jag kom hem

Sen har jag även fått lite rapporter om hur läget är på jobbet just nu, när kollegor redan efter min första frånvarodag börjar säga att de saknar mig och undrar när jag kommer tillbaka.. då är det illa :)
Jag är otroligt glad över att jag fick komma iväg, vi befinner oss i en intressant övergångsperiod också och självklara saker som inte var självklara förut kommer att exponeras. Förhoppningsvis kommer min existens att uppskattas mer i framtiden än vad den har gjort de senaste veckorna

I veckan väntar iallafall Malmö, onsdag är redan bokat och det ska bli så kul att träffa mina forna kollegor på Hilton igen! För rätt så exakt 4 år sen satte jag min fot på Hilton för första gången, jag minns det som igår.. man får inte glömma vart man kommer ifrån!!

Det var lätt att hitta dit, första personen jag fångade på tågstationen kunde peka ut vart byggnaden låg. När jag kom fram började nervositeten ta sin form, ett 20-våningshus mitt framför näsan med glasdörrar.. check! Huvudentrén kändes mäktig med högt glastak, golv och väggar av marmor. Min första tanke var: "Shit, tänk om jag får göra min praktik här! Är jag redo? Det här stället är för stort för mig"

Jag fick sitta i lobbyn och vänta på Tessan som var dåvarande restaurangchef, hon var varm och trevlig så helt plötsligt kändes det mycket bättre. Vi hade ett trevligt möte där hon berättade mer ingående om stället och jag berättade om mina planer som avslutades med att hon sa: "Om du vill utvecklas inom baren så stöttar vi dig gärna" Ja men visst, då vart det klart!
I förbifarten fick jag träffa på Emilie också, hon vart riktigt förbannad för att någon hade gjort en dålig stängning kvällen innan så man var ju lite rädd för henne till en början men det släppte ganska snabbt, vi ingick ju senare till det som kom till att bli "dreamteam" :D

Nu ska det sovas!


Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0