Gröningen osv...

Igår var jag på Gröningen, och för er som inte vet vad det är för nåt så är det ett stort grönområde nära stranden i Helsingborg där folk samlas under sommaren för grillning och fest. I mina yngre dar spenderade jag majoriteten av mina helger där, det var där man träffade kompisar, skolkamrater och knöt nya kontakter etc

Vi hade en trevlig stund därnere, sen började det bli lite kallt och vi började gå in mot stan. Vi hamnade på The Tivoli och det var verkligen mitt favoritställe förut, iallafall när jag var 18-20 år.. dvs för 6-8 år sen eftersom jag ju fyllde 26 år i år remember? Så efter en kort stund så tackade jag faktiskt för mig, jag var ju så smart så att jag cyklade ner till stan och det kändes inte smart att lämna kvar cykeln så jag fick ta mig hem på samma vis.. nu fick jag visserligen sällskap halva vägen fast det var ju fortf drygt att ta sig hem, men vad gör man inte för att bevara vår vackra natur?

Nu i efterhand kändes det helt rätt att åka hem tidigt, jag hade bokat en lunch med Valeria idag och det är ju inte varje dag Skåne får fint besök från huvudstaden, eller om vi vänder på det: Det är inte varje dag Stockholmare får äran att uppleva den svenska rivieran. Nu fick jag visserligen ett sms om att hon mådde dåligt, antagligen av bravaderna igår.. känns skönt att det var hon som bailade, annars hade man ju fått höra det i oändlig evighet. Jag hoppas dock att vi hinner ses senare, annars blir det svårt... måndagen är ju redan tight



Chidde

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0