Påminnelse: nyårslöfte

Det går inte alls bra här, har redan börjat förtränga mitt sk nyårslöfte. Det har inte blivit så många pass på gymmet som jag hade hoppats på, jag räknade ju på 3-4 besök i veckan men istället har det blivit brieost och Lost-maraton istället.. hur gick det till?

En kollega kom till mig idag och blev förvånad över hur vältränad jag var förut efter att ha sett gamla facebookbilder, jag har ju tappat ett par kilon sen dess men det är inga omöjliga kilon att få tillbaka om jag bara har lite vilja i mig. Det får bli mitt nästa projekt, på måndag börjar jag med nya tag... mindre Lost-maraton, mer protein och stål :P

När vi behöver extrapersonal så brukar de hyra in personal från en agency, en av killarna som har varit med oss ett par gånger pluggar nutrition. Inte för att jag var nån vidare expert, men jag läste mycket om mat & näring när jag tränade som mest och enligt honom så är den senaste "myten" att inte äta kolhydrater efter 18:00. Jag önskar jag kunde säga hur pantad han var på engelska :)
Nä men skämt åsido, jag har alltid tagit avstånd från den filosofin där man börjar räkna GI, II eller bara leva sitt liv efter en våg eller klocka

Jag tränade för en sund och attraktiv kropp som fick mig att känna välmående och gott självförtroende samtidigt som jag levde mitt liv. Räkna kalorier och undvika diverse frestelser är bara inte jag, det är ju det man tränar för... för att kunna njuta av såna stunder :)

Desserterna de serverar på jobbet är helt fantastiska, jag känner ingen ångest alls medans folk omkring mig trånar om att de går på diet och att de inte vill ha.. snacka om att plåga sig själv, SYND KOMPIS.. MER TILL MIG! :D

Men som sagt, mer gym... och mera ost!


Godnatt
Chidde

Kommentarer
Postat av: Marie

bra sagt! jag orkar inte ens diskutera med folk längre som tjatar om sina nya häftiga mirakeldieter. Är det verkligen så svårt att fatta den enkla metoden äta nyttigare, träna mer? Jag tar också hellre en ost till o tar en långpromenad genom London efteråt!

2010-03-08 @ 21:37:55
URL: http://sharemynonsense.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0