Borta bra...

... hemma bäst, den som myntade det uttrycket måste ha varit en mycket vis man.. eller kvinna

Idag var jag ute i stan och gick runt lite för att upptäcka diverse förändringar, kul att ha lite tid för sig själv ibland och bara gå runt utan att ha nånstans att gå till. Bortsett från att det var jäkligt dött på stan så var allting sig likt, förutom i mitten av Kullagatan där man rivit upp en halv byggnad.. jag undrar vad som kommer hända där, det får jag väl reda på nästa gång jag kommer hem

Nautilus heter numera Actic, stället där jag odlade mina första muskelfibrer.. även där jag vann min första bänkpresstävling som gav mig ett gratis årskort, värde ca 2500 kr. Många vackra minnen därifrån, och just det.. får inte glömma det viktigaste: Alla blondiner man har spanat in

Björn jobbar inte heller på JC längre, kändes konstigt att inte gå in där och hälsa på när jag gick förbi. Jag känner säkert några av hans kollegor fortfarande men det är inte samma sak. Det blir det vanliga tugget: Jaha hur är det med dig då? Blablabla... hur länge stannar du hemma? Som sedan mynnar ut i en pinsam tystnad: Mm, så är det... men jag ska vidare nu, ha det bra!

Nu ska jag nog sova, det blir ju ny dag i Helsingborg imorgon också!



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0