Kvalitetstid

Idag har varit en bra ledig dag, efter en hård arbetsvecka måste man behandla sig själv
Drog till gymmet idag faktiskt, bli nu inte förvånad men det var sant.. gick dit med Franscesco, en kollega som precis börjat gymma och det var återigen dags att ge sig på fjädervikterna :)
Det är bara och inse att man börjar bli gammal, jag kan visserligen hämta igen allt ganska snabbt men där finns varken tid, intresse eller motivation till det

Efter gymmet träffade jag Eszter som är en annan kollega till mig :)
Hon hade skickat ett sms tidigare och ville att jag skulle sätta mig in i en 30 årskris, ponera att du fyller 30 år i helgen.. vad önskar du dig? Jag svarade med att hon skulle sluta förolämpa mig, jag fyllde visserligen 26 i år.. men det är fortfarande länge tills 30

Vi möttes upp i West End på en presentjakt, det var härligt väder och då får man ta tillfället och trampa lite på stan.. speciellt när jag ändå är ledig. Efter det satte vi oss ner på en drink, jag visade henne Shochu Lounge där jag hade sökt jobb på och jag gillade verkligen stället, iallafall som gäst... som anställd vet jag inte, stället kändes för litet för mig men ändå. Menyn var japansk och vi båda har ju inget emot sushi, tanken var en liten drink med snacks men det slutade med ett bord maxad med mat.. jag blev så mätt så att jag nästan kunde rulla ut :)
Jag kan verkligen rekommendera Shochu Lounge även om det var lite pricy, vår nota slutade på £80 per person vilket är det dyraste jag ätit ur det japanska köket men det var en upplevelse och man lever bara en gång. Vi hade en fantastiskt chokladpudding med konstig grön gegga i mitten, behöver jag säga mer?

Den senaste tiden har jag fiskat efter jobb, jag tror inte det är helt fel för mig att se mig om för det känns som jag känner till det mesta på Y&A nu och jag tror det är det som gör att jag trivs lite halvdant. Jag vill inte låta mallig men jag är ganska kvicklärd, när jag vet allt jag vill veta så känner jag mig uttråkad.. jag behöver en boost, antingen i kunskap eller finansiellt

Tyvärr har jag inte fått napp nånstans.. London känns som svarta havet, inga levande fiskar alls! Men för ett par dagar sen fick jag svar från ett ställe jag skickade CV till och det känns jäkligt spännande!! De har en stjärna i Guide Michelin, hade varit stekigt att kunna sätta det på mitt CV i framtiden :)
Iförrgår hade jag ett missat samtal från skyddat nummer, kan det ha varit dem eller är det bara jag som är nojig?

Jag kan inte sluta tänka på det, känns som det vilar en förbannelse över mig och Y&A
Vi minns ju hur det gick till senast, schemat blir ändrat i sista minuten så att jag inte kunde gå på provjobb som jag hade planerat in, ofta det händer?!? Det här är fan lika uppgjort som den italienska fotbollsligan var för ett par år sen

Nu väntar iallafall en liten semester hem till Sverige snart så nu lägger vi jobbtankarna åt sidan



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0