Lunch på jobbet

I den här vevan firar jag 7 månader på York & Albany, jag började ju i november och nu är vi inne i maj. Under alla dessa månader har jag inte varit på "andra" sidan förräns nu

I och med att Ditte och Amelie ändå härjar i London i dagarna så kändes det som ett ypperligt tillfälle, tjejerna var inte svårövertalade heller så vi bokade ett bord. På något vis kändes det konstigt att gå till jobbet och luncha när man är ledig, så kände jag aldrig när jag var på Hilton i Malmö.. det var mer avslappnat, Hilton kändes som vilken restaurang som helst.. bara det att man kände personalen :)

När vi kom in och satte oss ner, så hörde man ett glas gå i tusen bitar. Min första tanke var: Hrm, undrar om jag kommer hitta det glaset uppskrivet på krosslistan med datum, anledning och signatur när jag kommer tillbaka på onsdag? Jag insåg snabbt att det var en dum tanke, jag får inte lov att vara arbetsskadad... får INTE lov att vara arbetsskadad (däremot måste jag kolla om det blev nåt noterat för att stilla min nyfikenhet)

Grabbarna i baren var nog lite nervösa, vår beställning på 3 amaretto sours blev till 3 whiskey sours (?)
Drinkarna blev bra och välbalanserade, synd att det inte var det vi beställde :)
Ditte verkade lite skeptisk, helt förståeligt eftersom whiskey kanske inte är förstahandsvalet för en ung dam.. Amelie däremot verkade inte ha några problem, någon hade visst lärt henne dricka Jack Daniels & cola.. bra tjej :)

Vår 3-rätters lunch blev 4-rätters då kocken skickade ut en extra appetizer, det var också den jag blev mest imponerad av. Pilgrimsmusslor med panchetta, courgettepuré, koriander och vitlöksblommor
Har aldrig tidigare hört talas om vitlöksblommor, men det var intressant.. de små blommorna har samma smak som roten fast mycket mildare. Tänk er vitlökssmak utan dålig andedräkt efteråt, bra va? :)

Maten och servicen var grym, att Ina var en duktig servitris med god matkunskap visste jag sen innan och idag var hon fantastisk som vanligt :)
Det kommer bli ett avbräck när hon slutar men det kommer ju alltid nya talanger, samtidigt är jag extremt glad för hennes skull för hon kommer antagligen bli ännu mer uppskattad för det hon kommer att göra på Reiss


Såhär glad är Amelie när det är stängningsdags



Jag och min krullhårige kompis



Mycket busigt att dricka på offentlig plats



Jag och min krullhårige kompis, igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0