Värmebölja

Det har varit närmare 30 grader i London idag, jag vill egentligen klaga på hur varmt det är men med tanke på vilken dryg vinter det har varit och hur mkt jag har frusit så avstår jag

Idag var jag på en jobbintervju som jag nämnde i mitt förra inlägg, det var på Anise som tillhör en liten välrenommerad grupp här i London som i förstahand är kända för Cinnamon Club. Efter succén startade man Cinnamon Kitchen och Anise är alltså namnet på baren som tillhör Cinnamon Kitchen. Temat är indisk och cocktailsen är inspirerade av kryddor och örter som används i det indiska köket. Visst låter det spännande?

Jag kom in tidigt och fick hälsa på managern direkt, han börjar med att plocka fram fel CV och frågade om det var mitt, sen gick han inte tillbaka för att hämta det rätta och det gav mig ett halvtaskigt förstaintryck. Han börjar med att förklara hur många cocktails det går och blablabla och om hur snabb man måste vara, jag skulle kunna beskriva honom med tre ord: typisk stolt indier
Sen undrar han lite hur det är på Y&A, varpå jag svarar att vi skickar ut en jäkla massa.. vi har mycket vin, vi har mycket cocktails, vi har mycket av allting helt beroende på vilken dag i veckan det är. Bara på en söndag kan ett gäng flaskor vodka enbart gå åt till Bloody Mary's t ex så det är så svårt att säga

Så då skojade jag till med en liten glimt i ögat ;) om att de måste jobba riktigt snabba och grymma bartenders här. Då blev han mycket allvarlig och sa: Dessa grabbar är -riktigt- kvicka

Upp till bevis, han haffade en av grabbarna för att göra en drink... den här snubben har jobbat här sen öppningen så förväntningarna var maxade. Då ska ni veta en sak, det är ytterst sällan jag blir imponerad någon.. och det blev jag inte den här gången

Nä, jag får jaga vidare helt enkelt.. nu är det verkligen en paus i jobbsökandet på allvar för nu väntar 2 veckors semester i SWEDEN :D



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0