Fart och flakt

Idag var det minsann sondag, det var baddat for en enkel dag pa jobbet.. det var ju som sagt min sista dag innan vi flyttar till Mayfair for forberedelserna infor nyoppningen om 3 veckor

Tidigare hade jag sagt till kollegorna att jag bara vill avtjana min tid och halla mig borta fran trubbel denna afton, allt skulle ga som ett valoljat maskineri men det ar nastan som en forbannelse som forfoljer en.. forst la kortmaskinen av pga att det nya systemet inte riktigt funkar som det ska, sen la kassamaskinen ocksa av... och mot slutet gick alla runt med papper och penna, old school style! :)
Det fick mig att tanka pa hur beroende vi numera ar av datorer och elektronik overhuvudtaget, tank sa enkelt livet var under stenaldern.. man jagade, man parade sig och man sov i grottan. Helt bekymmerfri varld!

Numera maste man tanka pa allt mojligt i stil med jobb, utbildning, ekonomi, karlek, familj, vanner, facebook, blogg, Idol 2010, stalla om klockan till vintertid etc etc etc.. listan kan goras lang

Men sista skiftet var anda kul, just for att det var sista skiftet.
Jag fick ocksa traffa var nya assisterande barchef, jattetrevlig blond tjej... engelsk :P
Det kanns superkul att hon ar ombord, for det ar nagon som verkligen brinner for sitt jobb och alskar det hon gor.. jag tror det ar valdigt viktigt i det har ganget just nu, sen besitter hon ocksa en enorm kunskap och erfarenhet sa det ska bli en intressant period framover

Nu blir det iallafall inget mer drinkblandade for mig i drygt 3 veckor framat, det kanske blir nat releaseparty emellanat men bortsett fran det sa ar vi officiellt offline tills vi slar upp portarna. SES DA!


Chidde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0