I andras fotspar

Annu ett sk Fritzl-fall har avslojats, den har gangen i Argentina. En man har valdtagit sin dotter i 30 ar och fott 10 barn, vilket ju ar ett annu extremare fall an Fritzl-fallet, men an en gang... so what? Den historian har redan salts i miljoner exemplar och varlden blir inte lika chockade langre. Herr Fritzl har gjort sig varldskand for att han var forst med det har, alla liknande fall har t.o.m blivit kallad efter honom

Lat oss bara lagga undan tankarna pa vad han har gjort for att na dit, men visst ar det lite sjukt att han har tillfort varlden en betydelse for ett pahittat ord. Sager man "Fritzl-fall" pa gatan sa vet man ju precis vad det handlar om, dvs lasa in sin egen dotter i x antal ar i en kallare, valdtagit henne och latit henne foda barnen. Det ar ungefar som att saga "mord", alla vet att det handlar om att den misstankte har tagit nagons liv med avsikt.

Andra liknelser kan t ex vara facebook'a, twittra, MSN'a.. ja, for ca 10-15 ar sen innan internet blev stort fanns val inte ordet blogga heller?

Vad jag vill ha sagt ar egentligen att det galler att vara forst om man vill bli nat, jag drommer om att bli nagot och jag forstar att jag maste vara forst med nagot. Sa just nu ar "nagot" mitt olosta problem, vad ska jag hitta pa eller uppfinna som annu inte existerar? Det ni... det far jag nog aterkomma med :D



Bloggen har inte bjudit pa nagra traningsresultat, anledningen till det ar helt enkelt pga att jag inte har tranat. Jobbet tar mycket plats och energi for tillfallet, men idag gjorde jag en effort och drog ivag pa ett pass

den 24 november 2010

Marklyft
10 x 75 kg
10 x 75 kg
10 x 75 kg

Bankpress
4 x 80 kg
4 x 80 kg
4 x 80 kg

Dips
6 x kroppsvikt + 30 kg
6 x kroppsvikt + 30 kg
8 x kroppsvikt + 30 kg

Chins
6 x kroppsvikt + 15 kg
8 x kroppsvikt
8 x kroppsvikt
4 x kroppsvikt

Kommentar
Marklyften
 idag korde jag valdigt latt, lite som en uppvarmning for att fa upp flaset infor traningspasset och 75 kg kandes otroligt latt. Bankpressen idag var en forvaning, 4 reps rakt igenom ar en liten okning. Inget jag raknade med efter att ha varit soffpotatis i en vecka, oavsett vilket sa ar jag helt saker pa att jag inte kommer banka 100 kg i ar som ju var mitt tidigare mal. Sa ar livet ibland, man kan inte uppna allt och nanstans dar emellan maste man vara nojd anda
Dipsen kanner jag mig otroligt stark i, jag maste prova 40 kg nasta gang bara for att se hur manga jag skulle klara av. Chinsen gick sadar, hade 15 kg pa mig pa forsta setet men sen insag jag att det var lite tungt sa jag korde utan, ett repsantal pa totalt 26 reps ar anda godkant. Jag siktar ju pa att gora 3x10 utan extra vikt och jag tror vi ar nara dar nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0