Radioskugga

Sag nyss att det var 4 dagar sen jag skrev nat har, har haft en del pa tapeten med jobb och privatliv

I fredags var C i London for en blixtvisit, han gor en kaptenutbildning i Southampton och hade vagarna forbi. Vi gick till Strada for en pizza och sen gick vi till en nyoppnad cocktailbar dar jag bor och jag maste saga att det var ett ratt coolt stalle, jag har hort valdigt mycket om stallet och darfor var forvantningar ocksa ganska hoga, men de var duktiga dar. Jag var ratt trott dagen efter, alkohol varvat med tidiga morgnar ar inget jag rekommenderar

I lordags var det jobb, det var cocktailtraning med den nya menyn som vi ska ha nar vi oppnar. De flesta drinkarna var ratt vidriga och dar ligger vi lite efter for det behovs mycket arbete dar. For vissa kan det se latt ut att slanga ihop lite ingredienser men det funkar inte riktigt sa pa H.
Vi fick iallafall sluta tidigt och jag gick en liten runda i stan, pa vagen hem pa Oxford street traffar jag pa E och M. Det var ratt otippat, for det forsta ar det valdigt sallan man traffar nan man kanner i London eftersom det ar sa stort, plus att de tydligen hade pratat om mig precis sekunden innan. Ni vet, nar man talar om djavulen sa dyker han upp :)

Nar chocken hade lagt sig for E sa gick vi till Red i Soho for en cocktail, darifran gick vi till Brumus for en lyxmiddag. M har jobbat dar innan, vilket resulterade i en flaska gratis Champagne pa huset sa det var ju trevligt. Vi satt dar till stangning sa det blev ganska sent, men proppmatta var vi iallafall. Men kvallen var ung tydligen, jag vinkade av dem for att ga vidare

A och M ar ju i London i helgen, det skulle varit ett brott ifall jag inte hann traffa dem och de var pa Embassy pa Regent street. Jag har aldrig varit dar eller hort talats om stallet men tydligen ar det ett fancy stalle. De ville namligen inte slappa in mig for att jag hade trainers!

Jaja, inte sa mycket att diskutera. Stallet i sig sag ut som vilket stalle som helst men en dresscode ar en dresscode, sen forstod jag att alla som hangde dar var anda lite uppkladda och manga av dem var till och med uppkladda till nagot de inte var. Sant ar ganska latt att genomskada och det blir sa uppenbart nar man studerar deras beteende, jag hann t ex se en snubbe bli utslangd och han verkade inte forsta att han helt enkelt var for full och draglig. Dar star liksom jag, stadad och ordentlig, som bara vill ga in och saga hej till mina vanner for att sen ga hem och sova, men som inte ar valkommen eftersom jag har fel skor. Jag tog det lite som en forolampning nar den utslangde snubben inte var sarskilt mer uppkladd an vad jag var, att HAN har hunnit vara darinne, bli full, och bli utkastad

Naval, A och M kom ut och motte mig och de hade ocksa tva kompisar med sig vilket var en positiv overraskning. The more the merrier som man brukar saga. Vi gick till en medlemsklubb pa the Strand, cocktailsen var goda, musiken var kanske nagot hog men overall var det valdigt trevligt for det var inte alltfor stimmigt darnere
Runt kl 3-4 kandes det verkligen dags att ga hem, fran att ha planerat en lugn lordagkvall hemma sa blev det istallet en helkvall ute. Men det var kul :)

Sondag var baddat for en slappedag, jag har tappat rakningen pa hur manga tupplurar jag har tagit. Vacktes forst en gang av brevbararen som kom med en ny Blackberry till mig eftersom det var ett fabriksfel pa min som jag kopte for en manad sen. Darefter blev jag vackt av A, tydligen sa hade jag lovat att vi skulle ga pa sushilunch igarkvall sa det var bara att byta om kvickt :)
Jag ar glad for att vi gick dit faktiskt, de alskade stallet! Det ar mitt favoritstalle for sushi i Camden ocksa sa vad ska man saga? Jag sager: "Tjarlek!!" som Idol-Geir hade sagt

Efter sushin rullade jag ut med en overfull mage annu en gang, vinkade av vannerna for att de skulle ta flyget hem darifran och jag styrde mina steg hemat for att sova ut. Mitt i tuppluren nar man, ni vet... sover som djupast sa ringer E for att "kolla laget". Jag var snurrig, kallsvettig och visste inte om det var en ny dag eller inte, sa yrvaken var jag.

Sondag borde vara en dag dar man tar for givet att folk ligger och sover, lite som att man aldrig ringer nagon eller vasnas sitt hem efter 10 pa kvallen. Vad sager ni?



Forresten, kategoriseras dessa som trainers?
For mig ar "trainers" samma sak som joggingskor, men jag kan ju ha fel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0