Ett perfekt recept

Helgen har varit fylld med en liten mix av allting. Party, gym, jobb och nu en forkylning

H var i London nu i helgen med tva av sina tjejkompisar, den ene var forresten hennes kusin om jag inte minns fel. Naval, tripp trapp trull har varit har sen borjan av veckan och shoppat lost. Nu i lordags var vi ute och clubbade, det maste ha varit darifran jag fick min forkylning. Jag brukar ju vara extremt immun annars, jag ar typ sjuk 2 ggr om aret och ar aldrig sa dalig sa att jag inte kan ga till skolan eller jobbet men jag gissar pa att alkohol, sena natter och dalig somn kan satta sina spar.

Lite te och honung kan nog vara bra idag, dock storigt att jag maste snyta mig hela tiden!
Det blev iallafall vilodag fran gymmet idag, annars finns det en risk att min latta forkylning bryter ut till nat annat

Gardagens traning 2010-10-09

Liggande hantelpress (per hantel)
6 x 30 kg
6 x 30 kg
6 x 30 kg
6 x 32 kg

Dips
20 x kroppsvikt
12 x kroppsvikt
12 x kroppsvikt

= 44 repsantal

Pushdowns
6 x 16,25 kg
6 x 16,25 kg
6 x 16,25 kg

Kommentar
Ett helt okej pass dar jag nu bytte ut bankpressen mot liggande hantelpress. Nar jag kor den har ovningen sa brukar jag rakna pa att motstandet brukar motsvara samma vikt i bankpressen med formeln (X - 10 kg). Sag att jag vanligtvis reppar pa 70 kg, da ar alltsa 30-kiloshantlar en motsvarande vikt. Forsta setet med 30-kiloshantlarna kandes ovanligt tungt men sen slappte det. Det kandes knappt som jag lyfte nat och det var bara att kora ett extra set pa 32-kiloshantlarna. Nu reppar jag vanligtvis pa 75 kg i bankpress och jag borde val egentligen borja med 32 kg eller 34 kg, eftersom det har anda ar forsta dagen jag kor ovningen sa borjar jag hellre lugnt. Dipsen gick sadar, ett repsantal pa 44 st ar inte mycket att heja for men jag tror nog jag ska jamna ut repsen och kanske sikta pa 3x15 istallet for jag marker det att forsta setet alltid ger mig manga reps medans jag sen i andra och tredje set tappar styrkan helt. Pushdownsen kan verka vara lite av en fjadervikt, men har har jag ett visst utforande som ger mig mycket battre kontakt an med den dubbla vikten. Det ar det som ar viktigt med styrketraning tycker jag, att fa kontakten kanns mer prio an vikten pa stangen eller magasinet. Traningsvark har jag iallafalll idag sa nanting maste jag ju ha gjort ratt? :)




Chidde

Kommentarer
Postat av: caroline

Tack för tipsen ang flygen! Tror det blev rätt bra till slut, får hoppas att Brittish Airways är bra och håller tiden som Ryanair faktiskt är riktigt bra med. de kommer i princip alltid i tid, nackdelen är väl de små och trånga sätena men annars funkar det.



Nu är jag tillbaka i London i alla fall :)

2010-10-10 @ 22:26:38
URL: http://carolinehelenalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0