Host och harkel

Igar skrev jag ju nat om att jag borjar bli battre, hade sovit gott osv.. men inatt hostade jag en del och sov daligt (3 timmar) Hade hoppats pa att kunna ta en svang inom gymmet idag men fragan ar om det inte ar klokast att vanta till pa mandag. Jag far se hur jag kanner senare pa dagen

HB var pa jobbet igarkvall, igen... det ar andra besoket pa kort tid. Kan man kategorisera honom som en stammis? Den har gangen minglade han i baren, nu fick man sig en narmare titt pa snubben. Bra kille
Daremot forstar jag inte hans stil riktigt, basebollsjacka? Vart gick det snett?

J var sa rar idag, jag slangde tydligen ur mig en random kommentar haromdan och idag kom hon till mig och sa hon att hon tog det till sig varmt om hjartat och att hon faktiskt larde sig nanting av det. Det handlade egentligen om en skitgrej som jag aldrig la pa minnet
Vi har 5 barstationer pa jobbet och alla ansvarar for sin egen station pa sitt skift, J brukar oftast hamna bredvid mig och ibland delar vi pa vissa puréer, garnityrer och frukter. Verktygen pa stationerna kan ocksa skilja en del, passformen pa shakersen kan vara annorlunda, storlek pa isskopan, formen muddlern... you name it. Vissa bartenders foredrar det ena, andra bartenders foredrar det andra osv men sa finns det ocksa bartenders who doesn't give a f-ck.. jag ar en av dem. Jag erbjuder alltid byte om det ar nat jag har pa min station som J eller nan annan kollega foredrar, for mig spelar det ingen roll for jorden slutar inte snurra for det. En gang skojade jag om (well, det lag lite allvar i det ocksa) att jag skulle vara lika grym oavsett vilka prylar jag har for att en duktig bartender anpassar sig efter situationerna i baren precis som fotbollsspelare anpassar sig efter grasplanen. Ibland maste man nog alska sig sjalv lite for mycket for att klacka ur sig nat sant, men jag erkanner... jag alskar mig sjalv i mangder :)

Jag tyckte iallafall att det var kul att J tog till sig lite av min mentalitet, men jag marker anda att hon lider lite av att jobba med prylar hon inte riktigt foredrar eller ar van vid. Darfor tankte jag fortsatta att erbjuda, samt uppmuntra till byte nar hon vill och hur hon vill. Aterigen, jag bryr mig som sagt inte sarskilt mycket.. det gor sa pass lite skillnad och jag har liksom andra saker att bekymra mig for, som t ex om vem som ska bli min framtida fru och mor till mina annu icke existerande barn



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0