Sjukdom

Nu har jag varit sjuk i en vecka ratt sa exakt, ratt drygt. Under den har veckan har jag varit ute tva kvallar som har involverat alkohol och det ar bara att konstatera att det helt enkelt inte ar bra for aterhamtningen. Den sociala biten ar ju harmlos, men att alkoholen ger somnbrist, huvudvark, trotthet etc kommer man inte ifran! Jag hade nog kunnat bli frisk pa ett par dagar men nu hoppas jag istallet pa att bli helt aterstalld om 2-3 dagar.

Idag har jag varit pa gymmet anda, trots att jag inte ar helt aterstalld. Jag kanner mig battre nar jag ar ute och gar, ror pa mig osv an att bara ligga hemma i sangen sa jag bestamde mig for att ga dit idag. Jag gjorde inget extremt energikravande idag mer an ett styrketest for att se vart jag ska borja igen nar jag frisknar till. Resultaten visade sig vara over all forvantan

Dagens traning 2010-10-18

Knaboj
3 x 50 kg
1 x 80 kg
1 x 90 kg
1 x 95 kg

Bankpress
12 x 20 kg
3 x 50 kg
1 x 60 kg
1 x 80 kg
1 x 90 kg

Marklyft
6 x 50 kg
1 x 90 kg
1 x 120 kg
1 x 130 kg
1 x 140 kg

Chins
20 x kroppsvikt

Dips
40 x kroppsvikt

Kommentar
Forsoket pa 90 kg i knabojen kandes ovanligt latt idag, jag har ju bommat pa den har vikten forut sa det lag anda lite i bakhuvudet men idag kandes det ovanligt latt sa jag la pa 95 kg. Det kandes lite tyngre men jag tror att det finns kapacitet for 100 kg mycket snart! Benen har verkligen okat i styrka sen jag borjade igen. Bankpressen gick forvansvart bra, forsoket pa 80 kg kandes ratt tungt och jag hade en kille som vantade sa jag slangde pa 90 kg direkt.. i vanliga fall hade jag nog lagt pa 85 kg for att kanna pa det forst men nu fick jag pass ocksa och jag fick upp vikten sjalv. Bottenlaget kandes latt, segade forst pa topplaget.. med lite bra traning och bra mat sa tror jag 92,5 kg ligger nara om inte 95 kg
Marklyften hade jag 130 kg att ga pa fran mina forra resultat och att jag tog 140 kg idag ar verkligen ett steg at ratt riktning. Mitt personbasta pa 175 kg ligger fortfarande langt bort, men om jag lyckas fa upp 150 kg inomkort sa kan jag vara mer an nojd. Det jag blev mest nojd over idag var mina chins dar jag lyckades med 20 reps, hade jag pressat mig sjalv litegrann sa hade jag nog kunnat ta 21 reps som ar mitt personbasta men med tanke pa att jag ar lite sjuk och klarade 20 reps anda sa ar jag helt saker pa att jag kan gora fler pa en bra dag. Dipsen gick ocksa valdigt bra, 40 reps nonstop pa kroppvikten ar en bedrift for mig. Fram till 30 reps kandes det inte som att jag hade nat motstand men sen kom ju mjolksyran. 50 reps ligger nara!

Sa mina mal fram till nyar far bli:
100 kg knaboj
100 kg bankpress
150 kg marklyft
25 chins
50 dips




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0