Strejk

Apropa tunnelbana sa var det tydligen strejk haromdan, det fick jag veta via mina bloggkollegor har pa internet. Det skapar alltid ett visst kaos hos Londonborna for manga ar helt beroende av det for att kunna ta sig till och fran jobb. De strejkade ju bara for nagra veckor sen, jag undrar vad det kan handla om

Tunnelbanepersonalen ar formodligen ett av Londons mest overbetalda jobb, visst kan jag forsta att det ar psykiskt pafrestande att jobba under jord standigt och kora samma stracka men alla har ju sitt eget val, samt egen vilja att paverka. De sokte jobbet och de fick det, vad mer begar dem?

Senaste "ryktet" jag horde var att en tagchauffor tjanar runt £36.000 om aret.. vilket i runda slangar med dagens kurs, blir en nettolon pa 25.000 kr per manad, snacka om att vara overbetald nar en sjukskoterska far ut 15.000 kr


Idag ar det minsann sista dagen innan tva dagars ledigt, ska bli grymt skont att bara inte gora nanting. Den har veckan har varit helt okej, har bara varit en extra vinutbildning hittills. Bara vita viner dock, nasta vecka provar vi rott

Nu ska jag vila i 30 minuter innan jag tar tag i livet och lagar mat, sen blir det nog en svang till gymmet




Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0