Svettig sondag

Idag var en svettig dag pa jobbet, det ar det alltid nar man kor dispense bar.. alltsa barstationen dar man skickar ut drinkar till serveringen. Sag da en sondagkvall nar man ska slacka torsten pa over 350 gaster, da ar det okej att svettas lite. Pa fredagar och lordagar ska vi nog inte ens ga in pa, da snackar vi om det dubbla antalet

Dagens traning 2010-10-03

Passet idag blev inte sa bra som jag hade hoppats pa, men det var okej for att inte ha sovit eller atit ordentligt den senaste veckan. Jag har forresten gatt upp ett kilo under den senaste manaden, det handlar dock inte om nagra muskler. Kroppen reagerar alltid nar det sker en drastisk forandring, nu gick jag fran soffpotatis till aktivt gymmande under den senaste manaden vilket betyder att kroppen skriker efter energi (dvs mat)
Jag har ju atit lite mer an vad jag brukar, lite ordentligare ocksa for den delen aven om det kan bli mycket battre, nar kroppen lagrar energin sa binder man oftast ocksa lite vatska. Jag gissar att min viktuppgang har att gora med nat at det hallet

Marklyft
6 x 120 kg
6 x 120 kg
3 x 120 kg

Bankpress
6 x 75 kg
3 x 75 kg
3 x 75 kg

Chins
18 x kroppsvikt
6 x kroppsvikt
6 x kroppsvikt

= 30 repsantal

Kommentar
Inget monsterpass direkt, har inte fatt tummen ur till att snickra pa ett nytt schema med nya ovningar sa sahar ser det ut just nu. Fran och med imorgon vill jag nog borja kora ett mer traditionellt schema for omvaxlingens skull, knabojen kommer att bytas ut mot benpress t ex. Marklyft kommer jag nog behalla eftersom jag anser att det inte riktigt finns en ovning som kan jamforas med den.

Dagens marklyft gick dock sadar, jag hade val i stort sett en veckas uppehall fran mitt forra marklyftspass och da ville jag go easy pa 120 kg och raknade med att jag skulle klara 6 reps pa alla 3 set men sa gick det ju inte. Den har ovningen marks det pa nar man har varit borta...
Bankpressen hade jag storre forvantningar pa, eftersom forsta setet kandes ovanligt latt. Men sen fick man ju kampa. Jag drog till jobbet direkt efter gymmet idag pga tidsbrist, sa jag tog inte med mig baltet.. darfor blev det chins pa enbart kroppsvikt idag. Bestamde mig for att kora till failure i samtliga set och 18 reps i forsta set ar helt klart godkant, daremot blev jag lite besviken pa att det bara blev 6or sen. Men totalt blev det anda 30 repsantal, vilket kan betyda 3x10, en liten okning alltsa

Kommentarer
Postat av: malin

Det är ganska svårt att få det bra för när kameran fotar första gången blir det mörkt i kikhålet så då får man gå på känsla hur man ska röra kameran. Det är inte så svårt att lära ut, ställ bara in kameran på "S" och sen ändra hur många sekunder du vill ha, tex 15 eller 30. :) Jag ska testa på trafik någon kväll, jag har ett stativ i källaren :)

2010-10-04 @ 12:48:59
URL: http://walins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0