11/9

Haromdan kopte jag proteintillskott for drygt £70 sa nu varvar jag bra traning med bra kost, pa mandag borjar ett nytt traningsschema och min tanke ar att det ska se ut sahar:

Mandag: Ben, Axlar, Triceps
Tisdag: Vila
Onsdag: Rygg, Brost, Biceps
Torsdag: Vila
Fredag: Ben, Axlar, Triceps
Lordag: Vila
Sondag: Rygg, Brost, Biceps

Jag kommer kora en tung basovning per muskelgrupp, 3 set per ovning. Exempelvis marklyft for ryggen, bankpress for brosten, knaboj for benen. Manga valjer ju att kora 3-4 ovningar (totalt 9-12 set) per muskelgrupp och med det upplagget kanner jag inte att kroppen aterhamtar sig forrans efter ca 3 dagar, vilket betyder att jag bara kan trana igenom kroppen 1 gang per vecka
Pa det upplagget jag har skissat upp sa kommer jag fortfarande trotta ut muskeln under mina 3 set om jag har ratt vikter, och da kan jag ga igenom kroppen 2 ggr per vecka.. sa istallet for att ha 52 tillvaxtfaser per ar med ett "vanligt" schema sa kommer jag ha 104 tillvaxtfaser per ar istallet. Ett litet utplock av Dante's teorier

Resultat fran dagens pass

Marklyft
6 x 115 kg
6 x 115 kg
6 x 115 kg

Bankpress
2 x 75 kg
4 x 75 kg
3 x 75 kg
3 x 75 kg
10 x 60 kg

Chins
8 x kroppsvikt
8 x kroppsvikt
8 x kroppsvikt
= 24 repsantal

Dips
15 x kroppsvikt
15 x kroppsvikt
15 x kroppsvikt
= 45 repsantal

Kommentar
Dagens marklyft kandes forvanansvart latt, 115 kg kandes lattare an forra passet da jag korde pa 110 kg.. dubbelkollade vikterna och jag hade satt pa ratt skivor. Helt sjukt att jag for nagra veckor sen bara kunde dromma om att na 3-siffrigt, nu ar jag en bit over. Jag ar ratt nojd trots att jag fortfarande ligger en bra bit fran vikterna 130-140 kg som jag brukade nosa pa. Bankpressen idag var dock en stor besvikelse, lyfte av idag och 75 kg kandes otroligt tungt och sa tappade jag balansen lite grann efter 2 reps. Efter lite vila och djupa andetag klarade jag anda 4 reps pa forsta setet, alltsa 2 reps samre an mitt forra pass. Jag avslutade sedan med 10 reps pa 60 kg i mitt 5e och sista set som "straff". Chinsen var inga konstigheter idag, har klarat 24 repsantal ett par pass nu ganska enkelt, kanske dags att sikta pa 9x9x9 snart? Dipsen gjorde jag ett nytt experiment, for att undvika mjolksyran jamnade jag ut repsen i seten istallet och det kandes ungefar likadant, ett viktbalte har kommer bli ett faktum snart

Nu blir det vilodag imorgon eftersom jag jobbar dubbelskift, pa mandag borjar mitt nya schema och da jagar vi nya resultat!


Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0