Cocktailtavling

Nu maste jag komma pa tva schyssta recept pa tva bra cocktails som jag hade tankt tavla med, arrangorerna for den har tavlingen ar No 3 gin och Kings Ginger vilket innebar att du ar bunden till att anvanda deras produkter i din drink, en med gin och en med ingefaralikoren. Drinken med ingefara lar bli mest utmanande eftersom man maste anvanda minst 30 ml av likoren, uhm... jag hade en liten idé redan om att kombinera mango, men det blev inte riktigt som jag ville idag nar jag provade den sa vi far spana vidare pa det

Vad ar din favoritkombination med ingefara? :)

Jag har aldrig varit ett stort fan av cocktailtavlingar eftersom det ar sallan den basta bartendern eller den basta drinken som vinner, jag skulle ljuga ifall jag sa att jag staller upp utan en tanke pa att vinna.. sjalvklart vill jag komma etta, men det finns andra viktiga aspekter ocksa

Forst galler det att hanga ut sitt namn och bli igenkand for den man ar och for baren man representerar, pa tavlingsdagen kommer det finnas mycket branschfolk och kritiker.. vilket ger stor mojlighet att mota andra kollegor saval som potentiella framtida arbetsgivare, man vet aldrig. Tavlingar ar ju PR-grej och gynnar bade arrangorer och tavlanden, lite av ett shoppingfonster ifall man vill se det pa det viset

Segraren far dessutom en klocka for vinsten, antingen en Omega eller Tag Heuer. Inte illa pinkat eller?
Det ar inte riktigt klockmarkena jag har tankt skaffa, men jag hade nog inte tackat nej till en


Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0