Ledig mandag!

Det borjar bli lite av en vana nu, ledig pa en mandag. Alltid skont for da kanns veckan lite kortare pa nat satt, sa var det ju alltid i skolan ocksa nar man rakade ha studiedag pa mandagar.

Idag var jag iallafall pa en tandlakarklinik pa Old street, jag funderar namligen pa att satta in en tandstallning igen eftersom jag inte blev riktigt nojd nar jag hade en tandstallning i mina yngre dar. Det ar en utdragen historia, men min davarande tandlakare slutade pa sitt jobb under min pagaende behandling och han hade lovat att jag skulle bli av med tandstallningen innan studenten, jag blev saklart glad eftersom student- och balbilderna ar ett minne for livet.. da vill man ju bjuda pa sitt basta leende. Den nya tandlakaren jag fick ville att jag skulle ha kvar tandstallningen i minst 6 manaderna till i vantan pa att mina nya tander skulle ploppa ut. Jag blev lite ivrig och bestamde mig for att plocka ut den anda eftersom han inte kunde svara pa nar tanderna skulle komma ut.
Nu i efterhand tyckte jag anda att det var ett helt ratt beslut, det tog namligen ett och ett halvt ar innan mina nya kindtander kom ut.

Kruxet var att jag aldrig fick en staltrad pa baksidan heller av nan anledning, jag vet inte om det ar nat psykiskt men det kanns som tanderna har gatt tillbaka lite. Sa jag ska nog boka en tid och fundera lite till pa det

Idag fyller forresten C ar!! (las: igar) Jag valkomnade henne till 26-arsklubben och det verkade hon inte ha nagra problem med. Jag vet dock innerst inne att vi alla mer eller mindre har en noja efter 20-arsdagen, eller iallafall efter varje fodelsedag sa vill vi atminstone stanna just dar ett litet litet litet tag till. Jag tror det ar uppmarksamheten man far vid en fodelsedag. An en gang, stort grattis!



Dagens traning 2010-09-28

Bankpress
6 x 75 kg
3 x 75 kg
3 x 75 kg
8 x 60 kg
5 x 60 kg

Chins
6 x kroppsvikt + 10 kg
6 x kroppsvikt + 10 kg
6 x kroppsvikt + 10 kg

Staende skivstangscurl
5 x 30 kg
3 x 30 kg
6 x 25 kg
10 x 20 kg

Sittande rodd
6 x 40 kg
6 x 40 kg
6 x 40 kg

Kommentar
Dagens bankpress kandes relativt latt jamfort med mina senaste pass aven om det inte har skett en okning, jag vet inte om det beror pa min vilovecka men det kandes som att jag latt hade kunnat gora en repetition mer i samtliga set. Samtidigt ville jag inte chansa eftersom det trots allt ar forsta dagen efter ett mindre uppehall.
Chinsen kandes bra, provade med en 10-kilos kaka idag och att jag klarade mig genom alla seten var ratt positivt. Naste gang provar jag 15 kg, da kommer det bli tufft. Bicepsen kampar pa som vanligt, hoppas pa att klara 3x6 pa 30 kg snart, har hade jag sakert kunnat reppa pa 40 kg har men jag ligger hellre pa fjadervikter an att lura mig sjalv. Folk som ar viktkata har en tendens att svinga upp vikten nar de kor den har ovningen, skaderisken ar stor och de kopplar in bicepsen ytterst lite som ovningen faktiskt avser att aktivera. Sittande rodden var latt alla tre seten igenom, det ar en ny ovning jag har lagt till sa jag gissar val pa att en lagom arbetsvikt ligger runt 50 kg

Jag kom in lite sent till gymmet idag, M haffade mig precis pa MSN nar jag skulle sla ihop locket. Eftersom vi inte pratar ofta sa stannade jag till for en kort uppdatering. M ar en bra tjej, jag gillar henne. Hon ska forresten borja plugga igen, jag skojade lite om att hon snart har gatt pa varenda utbildning som finns i Sverige inom hennes omrade och att Umea isafall skulle bli hennes nasta destination. Vem vet? Det kanske blir sa
Efter det knackade syrran pa och vaxlade nagra snabba ord, sa jag kom inte till gymmet forrans en timme innan stangning. Jag ska nog aldrig gora om det, det blir sa stressigt

Utrustningen jag behovde var redan upptagna, i vanliga fall brukar jag vanta men manga nissar pa gymmet snackar mer an vad dem tranar och det fanns inget utrymme att vanta pga stangningstiden. Imorgon hoppas jag pa att kora antingen knaboj eller marklyft iallafall


Langt inlagg, sorry



Godnatt!


Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0