Lightweight!!

Idag var en ruskigt bra dag pa gymmet, tog dock lite tid for mig att komma ur sangen idag da jag sov till kl 14 men jag var ledig sa det handlar inte om nar man gar upp, utan att man gar upp

Jag laddar med lite lunch, blev sedan en film for att fa maten att smalta lite och sen drog jag till gymmet vid 7-tiden. Matsmaltningen ar en viktig procedur i min traningsfilosofi, manga ogillar att trana pa tom mage och tycker att man visst ska ata innan ett gympass for att orka med traningen men efter maten maste ju kroppen faktiskt behandla naringen den precis tagit till sig. Da vill man inte utsatta kroppen for nagra anstrangande aktiviteter ur energisynpunkt :)

Energin man sedan anvander pa sitt traningspass ar inte heller nodvandigtvis energin man precis stoppade i sig, sa snabbt gar det inte for kroppen att bryta ner naringen och fylla pa glykogendepaerna, sa det mest sannolika ar nog naringen man at till frukost eller till och med dagen innan som forbrukas pa traningspasset. Daremot kan man alltid ge en boost med energidryck (t ex redbull som forovrigt smakar kattpiss), det gar direkt ut i blodet och man ar forhoppningsvis fit for fight under hela passet. Nog om mat och mer om traning nu

Bankpress
6 x 67,5 kg
6 x 67,5 kg
6 x 67,5 kg

Knaboj
6 x 72,5 kg
6 x 72,5 kg
6 x 72,5 kg

Marklyft
-

Chins
7 x kroppsvikt
7 x kroppsvikt
10 x kroppsvikt

Dips
20 x kroppsvikt
15 x kroppsvikt
10 x kroppsvikt

Kommentar
Idag blev det en annan ordning pa hur jag brukar kora ovningarna eftersom det var ko till powerracket, tva killar korde lutande bankpress dar och de var ju tvunget till att prata med varandra emellan seten sa jag borjade med bankpressen, helt forvanad blev jag... 67,5 kg!! Pa ca 2 veckor har jag gjort en okning pa totalt 12,5 kg enligt journalen, det ar en bra comeback sa jag hoppas det haller i sig. Nasta vikt blir 70 kg och jag kommer bli mycket forvanad ifall jag tar mig igen det dar. Knabojen sen gick ocksa bra, 72,5 kg ar en valdigt bra vikt... sista repetitionen i sista setet var ren vilja sa aterigen, nasta vikt pa 75 kg kommer bli en utmaning. Marklyften skippade jag faktiskt idag for det borjade bli snurrigt, det galler att lyssna pa sin kropp da. Istallet korde jag lattare ovningar som chins och dips. Chinsen visar inte ett rattvist resultat eftersom jag lat en kille ga emellan seten, han var sa grymt slo sa att jag hann aterhamta andan och gora hela 10 reps pa sista set. Jag brukar ju enbart halla en paus pa 12-15 djupa andetag annars. Dipsen kandes tunga idag, jag ville egentligen se om jag kunde klara 60 st i repsantal, 20 reps i varje set men i andra set kande jag mjolksyra och da gick det minsann inte. Det far bli projektet nasta pass



Chidde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0