Sist men inte minst...

... maste bara slanga in annu en grej som hande idag.
En av mina kollegor kom in till jobbet, man kor det vanliga liksom... laget? Hur ar det med dig?
Hans svar var att han var trott pa det har livet han lever

Min forsta tanke ar att han kanske inte trivs pa jobbet? Men det ar ju faktiskt upp till var och en att paverka.
Han menade att han bara jobbade, sen gor han inget mer an att sitta och spela lite onlinespel.. och sen var det dags att ga till jobbet igen

Har kan man faktiskt paverka jattemycket sjalv, jag foreslog att ga ut och hitta pa nat med kompisar, traffa en tjej, skaffa en hobby... vad som helst?! Men han skyllde pa jobbet, att man slutar sent... sen sover man till sent, och sen ar det bara tva timmar tills man ska borja nasta skift igen, en massa bortforklaringar

Da tog jag fram det tunga artilleriet, fragade honom om han visste vem Ronnie Coleman var... det visste han saklart inte. Jag forklarade for honom att han ar tidernas framsta bodybuilders med 8 st Mr Olympia titlar (den mest prestigefyllda tavlingen inom kroppsbyggning)
Eftersom det ar en sport sa ar det en enorm bedrift att ha tagit 8 titlar, ta t ex en alla dessa friidrottare.. ofta man regerar i 8 ar? Arnold Schwarzenegger var inte dalig, han var den forsta i sin tid och visade vagen for framtida idrottsman... men aven han lyckades "bara" med 6 st Mr Olympia-segrar

Kroppsbyggare har som ni kanske redan vet, inte mycket bakom pannbenet. Men de har ett enormt psyke, se klippet nedan och lyssna pa vad han sager... aven om det inte ligger i ert intresse sa berattar han ocksa en del om livet

"If you always do what you've always done, you'll always get what you've always got"






Hrm, det blev inte sa mycket cocktailpluggande har inte... LATTVIKT KOMPIS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0