Skit ocksa!

Som jag redan har namnt tidigare, det jobbar ju "en del" folk pa mitt nya jobb.. jag har i stort sett lart kanna alla i front of house nu sa det kanns bra. Manga som har varit dar langre an mig tycker inte det kanns viktigt, de bryr sig bara om sitt eget men for mig ar det annorlunda, de har liksom anstrangt sig for att lara sig ditt namn och det minsta du kan gora ar att lara deras.

Haromveckan la jag marke till att en av tjejerna blanger pa mig varje gang vi far ogonkontakt, alltsa pa ett obehagligt vis.. ni vet, onda blickar. Min forsta tanke var liksom att jag nog har introducerat mig sjalv till alla forutom henne men samtidigt ar det ju forsent att halsa nu efter sisadar 3-4 veckor. Sa nar det fanns ett tillfalle gick jag fram och sa att jag hade glomt hennes namn, S heter hon.. efter det har det varit lugnt

Haromdan gick jag till henne igen och erkande att jag hade glomt hennes namn, hon borjade asgarva och presenterade sig igen.. jag kande mig lite dum faktiskt. For att fa mig att kanna mig mindre dum sa menade jag att hon anda inte minns mitt namn men det kunde hon ju saklart, jag kande mig dummare.

S ar fran Thailand, eftersom en av mina basta vanner A har varit utbytesstudent i Thailand sa har man ju fatt ett och ett annat ord fran henne, som t ex "Hej"
Tyvarr kom jag ju bara ihag halften och det var "krhap" sa jag fragade nat i stil med: "How do do say hello in your language?? It's something with crap isn't it"

Efter alla onda blickar och missforstand i borjan sa lyckades jag klamma ur annu ett skratt ur den har tjejen, nej.. det var inte "crap"
I Asien kan ju ingen i befolkningen uttala "R" av den enkla anledningen att "R" uttalas som "L". Jag minns iallafall att A larde mig nat i stil med "krapp".. men det ska alltsa uttalas "klabb"
Det fullstandiga ordet for "Hej" blir "Sa wad dee crub". Krangligt va?

Jag alskar London for det har, sa manga olika nationaliteter och kulturer. Det ar alltid kul att lara sig enkla ord och fraser i andra sprak, aven om man oftast lar sig dem fula orden forst.. men jag ar inte san :)



Dagens gymmande gick skitbra, sorry om jag skriver om traning igen... nu far du blunda M, det ar helt okej for mig


Marklyft
6 x 120 kg
6 x 120 kg
6 x 120 kg

Bankpress
6 x 75 kg
4 x 75 kg
4 x 75 kg

Skivstangscurl
6 x 25 kg
6 x 27,5 kg
4 x 27,5 kg

Kommentar
Idag hade jag glomt vikten i marklyften (igen) sa jag satte pa 120 kg eftersom jag hade for mig att jag klarade det senast men det visade sig vara 115 kg sa det blev 5 kg okning har, bravo! Bankpressen gick lite battre idag, jag vet inte om det var dalig somn eller vad det var som gjorde att det gick daligt senast men positivt idag var att jag gjorde en okning i andra och tredje set. Bicepsen har alltid varit en svag muskelgrupp, jag borjade pa 25 kg och det kandes helt okej, men 27,5 kg kandes bannemig tungt men det blir anda en lagom startvikt tror jag

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack! :) lägger till din i bloglovin också!



Ja, det är minst sagt skönt att slippa äcklig heltäckningsmatta, och inte att förglömma sunkigt badrum o äckligt kök. Detta är den första riktigt fina lägenhet jag bor i här i London, och jag känner jagförtjänar 'lyx' som wooden floors, fitted kitchen, dubbel glasade fönster ;)

2010-09-16 @ 13:38:21
URL: http://Www.pusspjett.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0