Sol Sol Sol!

Det har varit en harlig dag idag, mestadels sol har i London
Perfekt dag att vara ledig pa

Det blev en svang om Notting Hill igen idag for ett andra mote pa L, jag var valdigt nojd med det jag fick hora vilket gor allt sa mycket svarare nu eftersom jag jattegarna vill vara en del av nya H som kommer att oppna i Mayfair.. vi snackar liksom om 2 ynka manader, med det kommer det komma till en massa nya upplevelser och erfarenheter. Samtidigt ar det inte varje dag en san har mojlighet dyker upp pa en san valkand och respekterad bar i London som L faktiskt ar, puh..! Dags att rada ihop plus och minus om jag nu tar mig an det har

[PLUS]
Battre betalt
Hogre position
Fria hander
Bra merit att ha pa CV't

[MINUS]
Mindre utvecklingsmojligheter jamfort med ett stort foretag
Mycket ansvar (pa gott och ont)
Forst in, sist ut pa varje skift
H ar ett for jakla ballt stalle och jag stormtrivs just nu

Hrm, blev inte riktigt klokare dar men den viktigaste fragan ar hur det har kommer att paverka min framtid. Om jag stannar pa H sa kommer jag pa sin hojd na en Head Bartender position inom 1-2 ar om jag har tur, men da ar det inom 5-stjarniga stallen. Fram tills dess kommer jag ha en solid erfarenhet av produktkunskap, trender osv. Tar jag mig an L sa blir jag manager, nasta jobb jag tar kommer att bli en liknande position eller hogre och det blir en direkt inriktning pa cocktailbarer som ju rakar vara mitt falt ... uhh!
Naa, det har maste jag sova pa ytterligare..!



Efter motet pa Notting Hill idag gick jag till Westfield, det ligger ratt nara Notting Hill och eftersom det var fint vader sa valde jag att skippa kollektivtrafiken och ta en promenad med glass istallet, sa trevligt!
Westfield var enormt, all heder at Vala Centrum i Helsingborg men i det har fallet kanns Vala lika stort som Westfields damtoalett





Som ni ser sa ar det en modern byggnad, affarerna som finns pa nedanvaningen ar enbart designermarken. Mellersta vaningen ar lite casual och oversta vaningen finns ett stort gym. C har pratat mycket om det gymmet nu, hon menar att jag hade ALSKAT det. Det hade nog varit sant for ett par ar sen men jag vill inte missbruka det fina ordet nu, da jag har en annorlunda syn pa gym och traning nufortiden. I vilket fall som helst sa kande jag att det var dags att kolla in det nar jag anda ar i krokarna och forvantningarna var maxade, men jag tyckte inte det var nat speciellt faktiskt... daremot har de en massa roliga och udda gymklasser dock, men jag ar ju BODYBUILDER!!?? (skratt)

Sa vad ska jag med gymklasser till?
Det ar nog en grej som ar kul lite da och da, men nog inget jag skulle gatt pa kontinuerligt... sen storde jag mig lite pa att det var otroligt hog musik. Jag menar, vi ar val pa ett gym eller? Men det kandes som det var ett disco, vilket kanske ar sant... discobyggare deluxe :D

Pa manga gym i London sa vill de salja salja salja, de skulle aldrig lata dig ga in och titta utan att ha suttit ner med en instruktor eller personlig tranare. Det har jag full forstaelse for, det ar ju trots allt en business. Jag fick prata med en tjej som hette Kirsten, samma namn som hon som ar med i Spidermanfilmerna och de hade en sak gemensamt, bada var vad vi koloiter* brukar kategorisera som "speta", dvs en otranad tunnis. Jag kande mig lite forolampad, hur kan de skicka pa mig en san?

Hur framgangsrik tror ni en dammsugarforsaljare ar nar det ar helt uppenbart att saljaren ifraga inte har en susning om dammsugare eller ens ha dammsugit nat alls i sitt tidigare liv? Patetiskt
Det paminner mig om mitt forsta besok pa ett gym har i London 2008, jag ville bara in och titta... managern ber mig da satta mig ner, sen skickar han over en tjej ikladd i en alldeles for kort tubkjol, stilettklackar, stylat har... och hon skulle salja mig ett gymkort? Uhm...

Sen kan man undra vad jag lyckades komma hem med efter en heldag pa det har stora varuhuset, joda det blev ett par jogging tights! Grymt skona ar dem, har annu inte kommit pa ett bra syfte for dem an men jag antar att jag kommer springa lite i dem. Jag gillar att de doljer paketet ratt bra, men det basta ar att de framhaver gluteus maximus :)

De blir gymmet imorgon, da skall de invigas!

Godnatt salange!


Chidde

Kommentarer
Postat av: caroline

Haha ja det är ju det, inte lätt att hålla han ifrån det när han har en storebror som dricker cola som vatten. Och jag dricker också rätt mycket, haha..

2010-09-21 @ 09:27:43
URL: http://carolinehelenalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0