En liten update

WINE & SPIRIT EDUCATION TRUST
Vinutbildningen ar antligen over efter 11 kampiga veckor, det enda jag kanner ar en enorm gladje och lattnad. Vi gjorde slutprovet i mandags och jag ar helt saker pa att jag kommer bli godkand och fa ett certifikat, daremot lar jag inte fa nat av priserna. Jag var nara, men tyvarr syncade inte jobbschemat med studierna + att jag tappade lite fokus pga lite privata anledningar.. men i det stora hela ar jag helnojd, jag raknade aldrig med att ligga i taten i en sa stor grupp anda. Det har varit en grym upplevelse och visst ar jag lite sugen pa att ta advanced-certifikatet ocksa men nu ar det en paus som galler!!

TRANING
Den har biten ar jag ratt nojd med, trots att det har varit mycket att gora pa jobbet sa har jag anda lyckats halla igang helt okej till skillnad fran samma tid forra aret da jag inte alls hade lika mycket att gora. Rent resultatmassigt har jag inte markt av nan vidare stor skillnad men jag kanner att kroppen ar frasch och uthallig, nu lar jag inte vara lika stressad som de senaste 2-3 manader sa forhoppningsvis kan jag ata oftare och mer :)
Man far ju inte glomma min traningsfilosofi, man tranar ju for att ma bra.. och ma bra gor man nar man kan njuta av livets pafrestningar utan att kanna angest

JOBB
Har gar det bara framat, jag har borjat installera mig i min nya roll alltmer. Det kandes lite ovant i borjan och det var jag beredd pa ocksa, men for varje dag som gar sa kanner jag mig mer och mer bekvam. Samtidigt finns det fortfarande en massa nytt jag maste lara mig, jag maste t ex kanna till alla produkter som vi jobbar med och det ar antagligen den svaraste biten.. och da snackar vi om allt: cocktailmenyn, matmenyn, spritsortimentet, foretagspolicyn och ovriga procedurer. Puh, naa.. ska inte tanka mer pa det nu, utan njuta mer av min ledighet efter vinkursen he he he!!

SLUTORD
Efter ett par dagar ledigt fran allt dar jag aven har fatt lite distans till saker och ting sa har jag kommit fram till att jag inte vill lagga mer energi pa det som har legat och stort mig de senaste veckorna. Jag tror det kommer bli lite jobbigt till en borjan, men i slutandan tror jag att jag kommer ma som en Gud efterat. Det som inte dodar, det hardar

Nu ska jag lagga mig snart, jag lovar lite bilder nasta gang jag bloggar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0