Sommelier for en dag

For er som inte vet vad en sommelier gor till vardags sa ar det alltsa en vinkannare pa en restaurang, en person som har till uppgift att rekommendera, salja och presentera vin till restauranggaster. Som en del av min vinkurs sa ska man ha jobbat ett skift som sommelier och det gjorde jag idag, det var valdigt annorlunda jamfort med att gora cocktails bakom en bar. Min slutsats efter dagens skift ar att det ar ett ganska enkelt jobb och det ar sallan stressigt pa samma satt som det kan bli bakom baren

Jag hade iallafall ratt kul och det kandes anda som att det gick valdigt bra, jag svarade pa alla fragor som stalldes och min mentor var mycket nojd! Jag maste erkanna att jag var lite forvanad over min kunskap om vin, kanns skont att anda ha ett kvitto pa att man inte bara har druckit vin, utan aven har varit uppmarksam pa lektionerna

Imorgon ar jag ledig och jag hoppas att vadret ar fint, jag tankte namligen njuta av dagen for att sedan avsluta kvallen pa gymmet. Enligt min traningsjournal sa var det en vecka sen jag tranade, en vecka ar nog det maximala man kan vila for att inte tappa sitt tempo sa nu blir det laggdags tidigt. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0