Ar du svensk?

Nar jag var inne pa min lokala arabaffar for att inforskaffa mig ett stycke farsk kycklingfilé sa stod en tjej i farstun med en lapp i handen och stirrade pa mig. Min forsta tanke var att jag bara ar kund har, om hon undrar over nat och/eller vill soka jobb sa ar det nog mannen i kassan hon ska prata med

Hon fragade: Ar du svensk?

Jajaman, sa da visade sig att hon letade efter den svenska affaren Totally Swedish
Dar stod jag med min farska kycklingfilé och en gurka, dvs handerna fulla med saker och forsoker forklara vart skitstallet ligger, inser att det blir omojligt utan kroppssprak sa jag kastar av mig varorna pa disken for att visa henne

Jag kom pa mig sjalv att jag ar en ganska hjalpsam manniska nar jag ar pa gott humor, vart att tillagga ar att den har tjejen var langt ifran min kopp av te aven om hon var blond, men hon sag snall och vilsen ut sa vaskamangora?

Forst blev jag lite fundersam over hur hon visste att jag var svensk, sen forstod jag varfor da jag dagen till ara bar pa en svensk landslagstroja. I ovrigt ser jag val inte sarskilt svensk ut, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0