Cocktails i Helsingborg

Nu nar jag har varit hemma har jag hunnit med en hel del som jag kommer blogga om nar jag kommer tillbaka till London, men nu tar vi en sak i taget :)

Igarkvall var jag ute med B och hade lite cocktails i Helsingborg, det blev lite av en flopp om jag far saga det sjalv
Vi gick forst till Café le fil Rasoir som ju ar Elite Hotel Mollbergs hotellbar, ett stalle dar Olga en gang huserade. Nar vi satte oss ner sa jag till B att det har formodligen var Helsingborgs mest valsorterade bar, ribban hojdes nagot. Forst fick vi vanta pa att det skulle bli drinkmenyer lediga, sen bestallde vi vara drinkar och det drojde lite till for att personalen skulle ta reda pa hur man gor en Manhattan och en Lime Daiquiri.

Servitrisen som serverade oss fragade B vad en Manhattan var for nat, vi kom fram till det igar att om inte bartendern vet receptet pa en sa pass klassisk drink, bestall nat annat for det kommer antagligen bli Kalle Anka av det anda. En annan tjej tillkallades for att gora min Lime Daiquiri, hon borjade forbereda krossad is och grejer innan hon fragade om jag ville ha den "frozen" eller "straight up". Efter manga om och men fick vi vara drinkar, 232 kr fattigare blev vi

En annan gast kom sedan fram till baren och sa till bartendern: "Kan jag fa en snuskigt god whiskey sour?"
Jag tyckte synd om honom redan... men valkommen till Elite Hotel Mollbergs, 4-stjarnigt hotell i Helsingborg

En bild pa baren


Min Daiquiri ser lite halvdrucken ut.. men det var sa jag fick den
Om man bortser fran det for stora martiniglaset sa ar nog den har Daiquirin en av de varsta jag har haft, det var ungefar som att dricka ren limesaft



Vi gick sedan vidare till Helsing Bar som ju ar Helsingborgs "innestalle", det var faktiskt mycket battre har aven om B tyckte att hans cocktail "Chill me down honey" inte smakade som han forvantade sig. Hur drinken smakade later vi vara osagt, men den som kom pa namnet var ett geni da cocktailen inneholl chili och honung :)
Sjalv bestallde jag en "Singapore sling" som de hade pa menyn, den smakade helt okej bortsett fran att bartendern tjuvkikade pa receptet innantill. 214 kr (+6 kr dricks) fattigare

Jag och min Singapore sling, den ser lite blek ut sa jag misstanker att bartendern glomde grenadinen.. eller sa vart det bara ytterst lite



B
's cocktail, "Chill me down Honey"



Jag blev lite forvanad over dessa flaskorna pa deras back bar, vem som an ligger bakom Hine-flaskorna pa hyllan har iallafall gjort nanting ratt



Den som har designat den har baren har verkligen inte haft alla hastar i stallet, far det lov att se ut sahar?
Riktigt synd, for utover det sa ar ju inredningen pa Helsing riktigt ball!



Summa kardemumma, Helsing var inte sarskilt bra.. men de ligger iallafall battre till an vad Mollbergs och vad alla andra barer i Helsingborg gor nar det kommer till cocktails. Man kan alltid ifragasatta varfor det inte finns en cocktailkultur i byn, det jag far hora ar att folk mest dricker shots, ol och vin. Efter att ha besokt dessa stallena sa forstar jag varfor, det finns for det forsta inga cocktail bartenders samtidigt som de tar overpriser for det man far i glaset.. shame!

Forlat om jag har varit kritisk och negativ i mitt inlagg, hade jag fatt valja nu i efterhand sa hade jag sparat mina pengar och stannat hemma, men sallskapet var trevligt om inte annat.. och det gar ju inte att kopa for nagra pengar i varlden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0